Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Læreren som talentutvikler

    Læreren som talentutvikler

    Læreren som talentutvikler

    Læreren som talentutvikler

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    249,- Nå 215,-

    ISBN:

    9788215026121

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    152

    Vekt:

    254 gr

    Alder:

    Voksen

    Læreren som talentutvikler
    Universitetsforl.
    9788215026121

    Forlagets omtale:

    «Den nye boka av Kjell Skogen er interessant lesing: Undervisning, eller tilrettelegging for læring, er kanskje en av vår tids viktigste oppgaver. Lærerne har dermed kanskje ett av våre mest komplekse og vanskelige, men samtidig mest interessante og givende yrker. Anbefales!» (Martin Johannessen, LES MER Lærerbloggen)Tilpasset opplæring handler ikke bare om å sikre at de svakeste elevene når et akseptabelt nivå, eller at de flinke får ekstra utfordringer. Alle elever bør få hjelp til å nå det Vygotskij kaller den proksimale utviklingssonen. Kjell Skogen kaller dette «å få utviklet sitt talent». Skolen skal kontinuerlig forbedre læringen, og i de senere årene har læringsstiler og læringsstrategier vært stadig mer i fokus. Nå skal ikke skolen være en arena for konkurranse og kappestrid, men det å kunne prestere er likevel fortsatt viktig. «Læreren som talentutvikler» er først og fremst skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanningen, men den egner seg også godt for lærere. «Skogen har i boken gitt et viktig bidrag til en praksisrelavant kunnskapsbase og til å forstå og utforske det som skjer innenfor undervisningens kjerne, møtet mellom eleven, læreren og det som skal læres.» Fra forordet av Helge Dulsrud, kommunaldirektør for utdanning i Skedsmo kommune. Kjell Skogen er professor emeritus i spesialpedagogikk og tidligere ansatt ved Universitetet i Oslo. Sammen med Mirjam Harkestad Olsen skrev han Kontaktlæreren i 2014. Kjell Skogen er tildelt Mensaprisen 2015. Den tildeles «den eller de som i sine gjerninger har bidratt til å støtte foreningens formål om å oppdage og hjelpe frem menneskelig intelligens til beste for menneskeheten; å støtte forskning relatert til egenarten, beskrivelsen og bruken av intelligens.» LES MINDRE Forlagets omtale «Den nye boka av Kjell Skogen er interessant lesing: Undervisning, eller tilrettelegging for læring, er kanskje en av vår tids viktigste oppgaver. Lærerne har dermed kanskje ett av våre mest komplekse og vanskelige, men samtidig mest interessante og givende yrker. Anbefales!» (Martin Johannessen, Lærerbloggen)Tilpasset opplæring handler ikke bare om å sikre at de svakeste elevene når et akseptabelt nivå, eller at de flinke får ekstra utfordringer. Alle elever bør få hjelp til å nå det Vygotskij kaller den proksimale utviklingssonen. Kjell Skogen kaller dette «å få utviklet sitt talent». Skolen skal kontinuerlig forbedre læringen, og i de senere årene har læringsstiler og læringsstrategier vært stadig mer i fokus. Nå skal ikke skolen være en arena for konkurranse og kappestrid, men det å kunne prestere er likevel fortsatt viktig. «Læreren som talentutvikler» er først og fremst skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanningen, men den egner seg også godt for lærere. «Skogen har i boken gitt et viktig bidrag til en praksisrelavant kunnskapsbase og til å forstå og utforske det som skjer innenfor undervisningens kjerne, møtet mellom eleven, læreren og det som skal læres.» Fra forordet av Helge Dulsrud, kommunaldirektør for utdanning i Skedsmo kommune. Kjell Skogen er professor emeritus i spesialpedagogikk og tidligere ansatt ved Universitetet i Oslo. Sammen med Mirjam Harkestad Olsen skrev han Kontaktlæreren i 2014. Kjell Skogen er tildelt Mensaprisen 2015. Den tildeles «den eller de som i sine gjerninger har bidratt til å støtte foreningens formål om å oppdage og hjelpe frem menneskelig intelligens til beste for menneskeheten; å støtte forskning relatert til egenarten, beskrivelsen og bruken av intelligens.»