Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lærerliv

    Lærerliv

    Lærerliv

    Lærerliv (sett med nordiske studentøyne)

    Levering 2-12 dager

    160,- Nå 138,-

    ISBN:

    9788273891266

    Forlag:

    Eureka forl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    92

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Eureka forskningsserie (nr. 1-2008)

    Lærerliv
    Eureka forl.
    9788273891266

    Haugenboks omtale:

    Boken er et resultat av første fase i forskningsprosjektet Teacher education didactis in the north. Formålet med boken er å bidra med ny kunnskap som kan føre til bedre kvalitet i den nordiske lærerutdanningen. Bidragene er fra fem forskere som har vært med i prosjektet. Første del av innholdet best LES MER år av hva førsteårsstudenter opplever som særlig utfordrende og hvilke oppgaver de mener er gode på. Dette materialet vil i siste fase av boken danne utgangspunkt for individuell og kollektiv refleksjon. Med litteratur. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken er et resultat av første fase i forskningsprosjektet Teacher education didactis in the north. Formålet med boken er å bidra med ny kunnskap som kan føre til bedre kvalitet i den nordiske lærerutdanningen. Bidragene er fra fem forskere som har vært med i prosjektet. Første del av innholdet består av hva førsteårsstudenter opplever som særlig utfordrende og hvilke oppgaver de mener er gode på. Dette materialet vil i siste fase av boken danne utgangspunkt for individuell og kollektiv refleksjon. Med litteratur.

    Forlagets omtale:

    Hvordan oppleves lærerlivet av lærerstudenter ved slutten av første året som lærerstudent? Hovedinntrykket fra en undersøkelse blant lærerstudenter i fire nordiske land er at studentene, etter sin første praksisperiode, opplever disiplinproblematikk og tilpasset opplæring som de to største LES MER utfordringene. Problemene og utfordringene de møter i praksis oppleves som nære og personlige av de fleste av studentene. De ser ikke, på dette tidspunkt, tydelig for seg hvordan de skal kunne utvikle seg for å takle disiplinproblematikken. Derimot tror mange at lærerutdanninga skal kunne bidra til deres didaktiske kompetanse på området tilpasset opplæring. Denne publikasjonen viser resultat fra første fase i forskningsprosjektet Teacher Education Didactics in the North (TED). Artiklene presenterer ulike teoretiske perspektiver på det innsamla materialet, hvor det fokuseres på lærerstudenters syn på utfordringer i det fremtidige lærerliv. Generering av fruktbare begreper for forståelsen av studenters framtidige lærerliv er en hovedmålsetning med boka. Begrepene vil i sin tur bli viktige analyseredskaper i siste fase av TED-prosjektet. Målgruppe for boka er forskere og undervisere innenfor nordisk lærerutdanning. Forfatterne er henholdsvis fra Island, Norge, Sverige og Færøyene. Disse er dosent dr. Ragnhildur Bjarnadóttir, Kennaraháskóla Islands, Reykjavik, dosent dr. Mary Brekke, Høgskolen i Tromsø, Avdeling for lærerutdanning, professor II, dr. Kari Søndenå, Høgskolen i Tromsø, Avdeling for lærerutdanning/Universitetet i Stavanger, lektor dr. Inger Karlefors, Institut för utbildningsvetenskap, Luleå Tekniska Universitet og forsker cand.pæd. Pauli Nielsen, Færoya Læraraskúli, Torshavn. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan oppleves lærerlivet av lærerstudenter ved slutten av første året som lærerstudent? Hovedinntrykket fra en undersøkelse blant lærerstudenter i fire nordiske land er at studentene, etter sin første praksisperiode, opplever disiplinproblematikk og tilpasset opplæring som de to største utfordringene. Problemene og utfordringene de møter i praksis oppleves som nære og personlige av de fleste av studentene. De ser ikke, på dette tidspunkt, tydelig for seg hvordan de skal kunne utvikle seg for å takle disiplinproblematikken. Derimot tror mange at lærerutdanninga skal kunne bidra til deres didaktiske kompetanse på området tilpasset opplæring. Denne publikasjonen viser resultat fra første fase i forskningsprosjektet Teacher Education Didactics in the North (TED). Artiklene presenterer ulike teoretiske perspektiver på det innsamla materialet, hvor det fokuseres på lærerstudenters syn på utfordringer i det fremtidige lærerliv. Generering av fruktbare begreper for forståelsen av studenters framtidige lærerliv er en hovedmålsetning med boka. Begrepene vil i sin tur bli viktige analyseredskaper i siste fase av TED-prosjektet. Målgruppe for boka er forskere og undervisere innenfor nordisk lærerutdanning. Forfatterne er henholdsvis fra Island, Norge, Sverige og Færøyene. Disse er dosent dr. Ragnhildur Bjarnadóttir, Kennaraháskóla Islands, Reykjavik, dosent dr. Mary Brekke, Høgskolen i Tromsø, Avdeling for lærerutdanning, professor II, dr. Kari Søndenå, Høgskolen i Tromsø, Avdeling for lærerutdanning/Universitetet i Stavanger, lektor dr. Inger Karlefors, Institut för utbildningsvetenskap, Luleå Tekniska Universitet og forsker cand.pæd. Pauli Nielsen, Færoya Læraraskúli, Torshavn.

    Emner: Pedagogikk