Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser

Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser

Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser

Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser

Forfatter Fagbokforl.

(Thorolf Krüger - Forfatter)

Fagbokforl.

(Petter Erik Leirhaug - Forfatter)

Fagbokforl.

(Dordy Wilson - Forfatter)

Fagbokforl.

Levering 2-6 dager

349,- Nå 298,-

ISBN:

9788245017625

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2016

Utgitt:

2016

Utgave:

1

Sider:

235

Vekt:

465 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Bokmål og Nynorsk

Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser
Fagbokforl.
9788245017625

Forlagets omtale:

Lærerprofesjonene er i endring og utvikling. Nye forventninger til dokumentert praksis og økte læringsresultater, samt stadige strukturendringer, er blitt en del av alle læreres hverdag. Artiklene i antologien bidrar med forskningsbasert kunnskap om lærererfaringer og profesjonalitet i ulike LES MER utdanningspraksiser. Et felles utgangspunkt i artiklene er at lærerprofesjonalitet ikke er noe lærere besitter i kraft av sin rolle eller utdanning, men et begep som forvaltes og reforhandles i og gjennom praksis.   Antologien er organisert i tre deler. Første del utforsker utviklingstrekk og endringer i barnehagesektoren og hvordan det får konsekvenser for både profesjonsforståelse og utøvelse. Andre del viser hvordan nye regler for individuell vurdering i skoleverket utfordrer lærerprofesjonaliteten og kan endre vilkårene for profesjonsutøvelse. I tredje del brukes begreper som kunnskap, omsorg og makt til å tematisere hvordan faglitterære tekster, lærere som utsettes for vold fra elevene sine, og større samfunns- og organisasjonsendringer, på mer eller mindre synlige måter, kan påvirke læreres profesjonsutøvelse og opplevelse av profesjonstilhørighet.   Alle bidragsyterne til Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser var tidligere knyttet til kull 2 ved NAFOL (Nasjonal forskerskole for lærerutdanning). Antologien henvender seg til forskere, lærerutdannere og studenter på bachelor-, master- og Ph.D.-nivå. Liv Torunn Grindheim er førsteamanuensis i pedagogikk i barnehagelærerutdanningen ved Høgskolen i Bergen. Torolf Krüger er professor i utdanningsvitenskap ved avdeling for lærerutdanning ved Høgskolen i Bergen. Petter Erik Leirhaug er høgskolelektor i friluftsliv, idrett og kroppsøving ved Høgskulen i Sogn og Fjordane. Dordy Wilson er førsteamanuensis i pedagogikk ved Høgskolen i Hedmark, avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap. LES MINDRE Forlagets omtale Lærerprofesjonene er i endring og utvikling. Nye forventninger til dokumentert praksis og økte læringsresultater, samt stadige strukturendringer, er blitt en del av alle læreres hverdag. Artiklene i antologien bidrar med forskningsbasert kunnskap om lærererfaringer og profesjonalitet i ulike utdanningspraksiser. Et felles utgangspunkt i artiklene er at lærerprofesjonalitet ikke er noe lærere besitter i kraft av sin rolle eller utdanning, men et begep som forvaltes og reforhandles i og gjennom praksis.   Antologien er organisert i tre deler. Første del utforsker utviklingstrekk og endringer i barnehagesektoren og hvordan det får konsekvenser for både profesjonsforståelse og utøvelse. Andre del viser hvordan nye regler for individuell vurdering i skoleverket utfordrer lærerprofesjonaliteten og kan endre vilkårene for profesjonsutøvelse. I tredje del brukes begreper som kunnskap, omsorg og makt til å tematisere hvordan faglitterære tekster, lærere som utsettes for vold fra elevene sine, og større samfunns- og organisasjonsendringer, på mer eller mindre synlige måter, kan påvirke læreres profesjonsutøvelse og opplevelse av profesjonstilhørighet.   Alle bidragsyterne til Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser var tidligere knyttet til kull 2 ved NAFOL (Nasjonal forskerskole for lærerutdanning). Antologien henvender seg til forskere, lærerutdannere og studenter på bachelor-, master- og Ph.D.-nivå. Liv Torunn Grindheim er førsteamanuensis i pedagogikk i barnehagelærerutdanningen ved Høgskolen i Bergen. Torolf Krüger er professor i utdanningsvitenskap ved avdeling for lærerutdanning ved Høgskolen i Bergen. Petter Erik Leirhaug er høgskolelektor i friluftsliv, idrett og kroppsøving ved Høgskulen i Sogn og Fjordane. Dordy Wilson er førsteamanuensis i pedagogikk ved Høgskolen i Hedmark, avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap.

Emner: Lærerrollen

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.