Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Lærerrollen

    Lærerrollen

    Lærerrollen

    Lærerrollen (om skolekultur, læreres læring og pedagogisk dannelse)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Bjørn Overland - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    Levering 2-6 dager

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788202406370

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    131

    Vekt:

    268 gr

    Alder:

    Voksen

    Lærerrollen
    Cappelen Damm akademisk
    9788202406370

    Forlagets omtale:

    I denne boka argumenteres det for at lærerkvalitet er knyttet til pedagogisk dannelse, etisk bevissthet og læreres og skolelederes hverdagslæring. Denne læringen forutsetter evne til refleksjon og didaktisk, etisk og faglig kompetanse og en kultur som gir rom for vurdering og dialog i et lærende LES MER fellesskap. Forfatterne mener at denne kulturen ikke i tilstrekkelig grad er utviklet i skolen, og peker på hva som skal til for at det skal kunne utvikles en læringskultur. Lærerrollen gir ikke noen entydige svar, men gir innspill som kan bidra til at lærere og skoleledere kan gi bedre rom for utvikling av pedagogisk dannelse og kultur for læring i egen organisasjon. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boka argumenteres det for at lærerkvalitet er knyttet til pedagogisk dannelse, etisk bevissthet og læreres og skolelederes hverdagslæring. Denne læringen forutsetter evne til refleksjon og didaktisk, etisk og faglig kompetanse og en kultur som gir rom for vurdering og dialog i et lærende fellesskap. Forfatterne mener at denne kulturen ikke i tilstrekkelig grad er utviklet i skolen, og peker på hva som skal til for at det skal kunne utvikles en læringskultur. Lærerrollen gir ikke noen entydige svar, men gir innspill som kan bidra til at lærere og skoleledere kan gi bedre rom for utvikling av pedagogisk dannelse og kultur for læring i egen organisasjon.