Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Læring

    Læring

    Læring

    Læring (i sosialt, kognitivt og sosialt-kognitivt perspektiv)

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788202218171

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2002

    Utgave:

    1

    Sider:

    231

    Vekt:

    442 gr

    Alder:

    Voksen

    Læring
    Cappelen akademisk
    9788202218171

    Forlagets omtale:

    Læring er et nøkkelbegrep innen utdanningssystemet, men det hersker uenighet om hva læring egentlig er og hvor det finner sted. Boken tar opp ulike perspektiver på læring, i sosialt, kognitivt og sosialt- kognitivt perspektiv. I vår tid er læring et nøkkelbegrep innenfor utdanningssystemet, i LES MER arbeidslivet og i samfunnet for øvrig. Samtidig hersker det betydelig uenighet om hva læring egentlig er og hvor læring finner sted. I denne boken blir tre av de viktigste innfallsvinklene til forståelse av læring diskutert. Først blir læring behandlet i et sosialt og kulturelt perspektiv, med vekt på det som skjer mellom mennesker i sosiale fellesskap. Deretter blir et kognitivt perspektiv på læring behandlet, med vekt på det som skjer inne i hodet til det enkelte menneske. Til slutt diskuteres et sosialt-kognitivt perspektiv på læring, med fokus på både enkeltmennesker og deres omgivelser. Til sammen gir boken en bred og oppdatert oversikt over læringsteori og læringsforskning. Den vil være meget aktuell for studenter og lærere innenfor fagområder som pedagogikk og psykologi. I tillegg vil den være av interesse for en videre leserkrets, både innenfor og utenfor utdanningssystemet, som er opptatt av å forstå og tilrettelegge for læring. LES MINDRE Forlagets omtale Læring er et nøkkelbegrep innen utdanningssystemet, men det hersker uenighet om hva læring egentlig er og hvor det finner sted. Boken tar opp ulike perspektiver på læring, i sosialt, kognitivt og sosialt- kognitivt perspektiv. I vår tid er læring et nøkkelbegrep innenfor utdanningssystemet, i arbeidslivet og i samfunnet for øvrig. Samtidig hersker det betydelig uenighet om hva læring egentlig er og hvor læring finner sted. I denne boken blir tre av de viktigste innfallsvinklene til forståelse av læring diskutert. Først blir læring behandlet i et sosialt og kulturelt perspektiv, med vekt på det som skjer mellom mennesker i sosiale fellesskap. Deretter blir et kognitivt perspektiv på læring behandlet, med vekt på det som skjer inne i hodet til det enkelte menneske. Til slutt diskuteres et sosialt-kognitivt perspektiv på læring, med fokus på både enkeltmennesker og deres omgivelser. Til sammen gir boken en bred og oppdatert oversikt over læringsteori og læringsforskning. Den vil være meget aktuell for studenter og lærere innenfor fagområder som pedagogikk og psykologi. I tillegg vil den være av interesse for en videre leserkrets, både innenfor og utenfor utdanningssystemet, som er opptatt av å forstå og tilrettelegge for læring.