Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Læring

    Læring

    Læring

    Læring (teorier og prinsipper for læring)

    Forfatter Abstrakt

    (Jonas F. Soltis - Forfatter)

    Abstrakt

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    275,- Nå 238,-

    ISBN:

    9788279350149

    Forlag:

    Abstrakt

    Trykkeår:

    2004

    Utgitt:

    2000

    Utgave:

    1

    Sider:

    181

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Portalserien

    Læring
    Abstrakt
    9788279350149

    Haugenboks omtale:

    Med utgangspunkt i at det finnes ulike former for læring og dermed også et mangfold av læringsteorier, gir denne boken en grunnleggende innføring i ulike syn på læring fra klassiske oppfatninger til moderne teorier. Vi presenteres både for individuelle læringsteorier som framstiller de lærende som e LES MER nsomme undersøkende og for sosiale læringsteorier som er mer opptatt av individets deltakelse i ulike læringsfellesskap. Boken gir en innføring i ulike tilnærminger til læring som behaviorisme, gestaltpsykologi, konstruktivisme, kognitive- og sosiale læringsteorier. Vi får også en framstilling hos sentrale forfattere. Boka passer i alle utdanninger der kunnskap om læring står sentralt. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Med utgangspunkt i at det finnes ulike former for læring og dermed også et mangfold av læringsteorier, gir denne boken en grunnleggende innføring i ulike syn på læring fra klassiske oppfatninger til moderne teorier. Vi presenteres både for individuelle læringsteorier som framstiller de lærende som ensomme undersøkende og for sosiale læringsteorier som er mer opptatt av individets deltakelse i ulike læringsfellesskap. Boken gir en innføring i ulike tilnærminger til læring som behaviorisme, gestaltpsykologi, konstruktivisme, kognitive- og sosiale læringsteorier. Vi får også en framstilling hos sentrale forfattere. Boka passer i alle utdanninger der kunnskap om læring står sentralt. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    PORTALSERIEN#11;.inngang til kunnskapsuniversitetet . Læring skjer hele livet igjennom og i de fleste sammenhenger vi inngår i, og er en grunnleggende forutsetning for vår utvikling og vekst som menneske. Til tross for den sentrale rollen som læring spiller i menneskers liv og virke, er det verken LES MER blant forskere eller folk flest enighet om hva læring er, om hvordan læring skjer og hvordan man best kan fremme læring.#11;Med utgangspunkt i at det finnes ulike former for læring og dermed også et mangfold av læringsteorier, gir denne boken en grunnleggende innføring i ulike syn på læring fra klassiske oppfatninger til moderne teorier. Vi presenteres både for individuelle læringsteorier som framstiller de lærende som ensomme undersøkende og for sosiale læringsteorier som er mer opptatt av individets deltakelse i ulike læringsfellesskap.#11;Boken gir en innføring i ulike tilnærminger til læring som behaviorisme, gestaltpsykologi, konstruktivisme, kognitive- og sosiale læringsteorier. Vi får også en framstilling hos sentrale forfattere som bl.a. Platon, John Locke, B.F. Skinner, John Dewey, Wolfgang Köhler, Jean Piaget, Lev Vygotsky, Ernst von Glaserfeld og Jerome Bruner.#11;Velskrevne caser og dialoger gjør boken velegnet til bruk i aktive lærings- og undervisningsformer. Den passer i alle utdanninger der kunnskap om læring står sentralt. LES MINDRE Forlagets omtale PORTALSERIEN#11;.inngang til kunnskapsuniversitetet . Læring skjer hele livet igjennom og i de fleste sammenhenger vi inngår i, og er en grunnleggende forutsetning for vår utvikling og vekst som menneske. Til tross for den sentrale rollen som læring spiller i menneskers liv og virke, er det verken blant forskere eller folk flest enighet om hva læring er, om hvordan læring skjer og hvordan man best kan fremme læring.#11;Med utgangspunkt i at det finnes ulike former for læring og dermed også et mangfold av læringsteorier, gir denne boken en grunnleggende innføring i ulike syn på læring fra klassiske oppfatninger til moderne teorier. Vi presenteres både for individuelle læringsteorier som framstiller de lærende som ensomme undersøkende og for sosiale læringsteorier som er mer opptatt av individets deltakelse i ulike læringsfellesskap.#11;Boken gir en innføring i ulike tilnærminger til læring som behaviorisme, gestaltpsykologi, konstruktivisme, kognitive- og sosiale læringsteorier. Vi får også en framstilling hos sentrale forfattere som bl.a. Platon, John Locke, B.F. Skinner, John Dewey, Wolfgang Köhler, Jean Piaget, Lev Vygotsky, Ernst von Glaserfeld og Jerome Bruner.#11;Velskrevne caser og dialoger gjør boken velegnet til bruk i aktive lærings- og undervisningsformer. Den passer i alle utdanninger der kunnskap om læring står sentralt.

    Emner: Læring