Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lagspill, læring og ledelse

    Lagspill, læring og ledelse

    Lagspill, læring og ledelse

    Lagspill, læring og ledelse (om lagspillenes didaktikk)

    Forfatter Akilles

    Levering 2-6 dager

    298,- Nå 258,-

    ISBN:

    9788272862007

    Forlag:

    Akilles

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    206

    Vekt:

    414 gr

    Alder:

    Voksen

    Lagspill, læring og ledelse
    Akilles
    9788272862007

    Haugenboks omtale:

    Boken omhandler lærings- og ledelsesutfordringer som vi møter i ulike lagspillkontekster. Noen av emnene som tas opp er lagspillenes fremvekst og utbredelse, samt dets mangfold og egenart, og læring og undervisning i praksis. Har litteraturliste. Haugenboks omtale Boken omhandler lærings- og ledelsesutfordringer som vi møter i ulike lagspillkontekster. Noen av emnene som tas opp er lagspillenes fremvekst og utbredelse, samt dets mangfold og egenart, og læring og undervisning i praksis. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Dette er en bok om lagspill, læring og ledelse. Den tar sikte på å være en skisse til en ballspillenes didaktikk (undervisningslære), og handler om lærings- og ledelsesutfordringer vi møter i ulike lagspillkontekster. Et av hovedspørsmålene som ligger til grunn for boka er: Hvordan kan vi som LES MER trenere og lærere bidra til konstruktive læringsprosesser i de lagspillfellesskap vi er del av? Rekkefølgen på de tre termene i boktittelen - lagspill, læring og ledelse - er et resultat av en bevisst tilnærming: * Tilrettelæring for læring må ta utgangspunkt i det som skal læres. Kapittel 2 og 3 handler derfor om lagspillenes kjennetegn, fremvekst, fellestrekk og egenart. * Siden lagspill i stor grad er et praktisk kunnskapsområde, står praksislæring i sentrum i kapittel 4. Hva ligger i læring som begrep og læring som prosess? Sammenhengen mellom læring i lagspill, læring om lagspill og læring gjennom lagspill framheves. * I kapittel 5 og 6 flytter vi fokuset fra de lærende til den som er ment å stimulere læringsprosessene - treneren eller læreren. Her drøftes ulike former for tilrettelegging og veiledning, lagspilltrenerens rolle som leder. Hovedspørsmålet her er hvordan treneren kan utvikle seg til å bli en mer reflekterende praktiker. Bokas målgruppe er primært studenter som tar høyskoleutdanning i idrett og kroppsøving. Også lærere i skolen og lagspilltrenere på alle nivåer - men kanskje spesielt innen ungdomsidretten - vil kunne finne inspirasjon i bokas pedagogiske og ledelsesmessige refleksjoner. Lars Tore Ronglan (f. 1961) er leder for Seksjon for coaching og psykologi ved Norges idrettshøgskole. LES MINDRE Forlagets omtale Dette er en bok om lagspill, læring og ledelse. Den tar sikte på å være en skisse til en ballspillenes didaktikk (undervisningslære), og handler om lærings- og ledelsesutfordringer vi møter i ulike lagspillkontekster. Et av hovedspørsmålene som ligger til grunn for boka er: Hvordan kan vi som trenere og lærere bidra til konstruktive læringsprosesser i de lagspillfellesskap vi er del av? Rekkefølgen på de tre termene i boktittelen - lagspill, læring og ledelse - er et resultat av en bevisst tilnærming: * Tilrettelæring for læring må ta utgangspunkt i det som skal læres. Kapittel 2 og 3 handler derfor om lagspillenes kjennetegn, fremvekst, fellestrekk og egenart. * Siden lagspill i stor grad er et praktisk kunnskapsområde, står praksislæring i sentrum i kapittel 4. Hva ligger i læring som begrep og læring som prosess? Sammenhengen mellom læring i lagspill, læring om lagspill og læring gjennom lagspill framheves. * I kapittel 5 og 6 flytter vi fokuset fra de lærende til den som er ment å stimulere læringsprosessene - treneren eller læreren. Her drøftes ulike former for tilrettelegging og veiledning, lagspilltrenerens rolle som leder. Hovedspørsmålet her er hvordan treneren kan utvikle seg til å bli en mer reflekterende praktiker. Bokas målgruppe er primært studenter som tar høyskoleutdanning i idrett og kroppsøving. Også lærere i skolen og lagspilltrenere på alle nivåer - men kanskje spesielt innen ungdomsidretten - vil kunne finne inspirasjon i bokas pedagogiske og ledelsesmessige refleksjoner. Lars Tore Ronglan (f. 1961) er leder for Seksjon for coaching og psykologi ved Norges idrettshøgskole.