Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Ledelse av endringsarbeid i barnehagen

    Ledelse av endringsarbeid i barnehagen

    Ledelse av endringsarbeid i barnehagen

    Ledelse av endringsarbeid i barnehagen

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Pål Roland - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (David Keeping - Illustratør)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788205446809

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    219

    Vekt:

    43 gr

    Alder:

    Voksen

    Ledelse av endringsarbeid i barnehagen
    Gyldendal akademisk
    9788205446809

    Forlagets omtale:

    Med utgangspunkt i egen og andres forskning og nyere teorier drøfter forfatterne her sentrale aspekter som ledelse, samarbeid og rollen til barnehageeiere. Videre viser de hvordan man kan omsette kunnskap om endringsarbeid til praktisk handling som kan endre eller videreutvikle praksis. De fleste LES MER endringsarbeider gir få eller ingen resultater fordi man ikke arbeider nok med endringsprosesser når forskningsbaserte tiltak blir satt i gang. Når et forskningsbasert tiltak for utvikling av sosial kompetanse ikke gir godt resultat i en barnehage, er det sjelden tiltaket som er problemet. Manglende resultater skyldes at tiltaket ikke er implementert godt nok til å gi resultater. Uansett hvilket endringsarbeid man skal i gang med, krever det god implementering. Boken er viktig for alle som ønsker forskningsbasert kunnskap om endringsprosesser og hvordan slik kunnskap kan omsettes i praksis. Den er relevant for ansatte i barnehager, studenter på masternivå eller videreutdanning og for forskere. LES MINDRE Forlagets omtale Med utgangspunkt i egen og andres forskning og nyere teorier drøfter forfatterne her sentrale aspekter som ledelse, samarbeid og rollen til barnehageeiere. Videre viser de hvordan man kan omsette kunnskap om endringsarbeid til praktisk handling som kan endre eller videreutvikle praksis. De fleste endringsarbeider gir få eller ingen resultater fordi man ikke arbeider nok med endringsprosesser når forskningsbaserte tiltak blir satt i gang. Når et forskningsbasert tiltak for utvikling av sosial kompetanse ikke gir godt resultat i en barnehage, er det sjelden tiltaket som er problemet. Manglende resultater skyldes at tiltaket ikke er implementert godt nok til å gi resultater. Uansett hvilket endringsarbeid man skal i gang med, krever det god implementering. Boken er viktig for alle som ønsker forskningsbasert kunnskap om endringsprosesser og hvordan slik kunnskap kan omsettes i praksis. Den er relevant for ansatte i barnehager, studenter på masternivå eller videreutdanning og for forskere.