Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    339,- Nå 290,-

    ISBN:

    9788215022406

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    167

    Vekt:

    277 gr

    Alder:

    Voksen

    Ledelse av skoleutvikling
    Universitetsforl.
    9788215022406

    Forlagets omtale:

    Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. I skoleutvikling kommer dette til uttrykk ved at aktørene hele tiden må forhandle om hva som skal forandres. Sentrale lederutfordringer som forfatteren tar opp er: *Hva sier forskningen om ledelse av LES MER skoleutvikling? *Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? *Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? *Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? *Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? *Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling. LES MINDRE Forlagets omtale Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. I skoleutvikling kommer dette til uttrykk ved at aktørene hele tiden må forhandle om hva som skal forandres. Sentrale lederutfordringer som forfatteren tar opp er: *Hva sier forskningen om ledelse av skoleutvikling? *Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? *Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? *Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? *Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? *Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.