Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Ledelse av skoleutvikling

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788215022406

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    167

    Vekt:

    277 gr

    Alder:

    Voksen

    Ledelse av skoleutvikling
    Universitetsforl.
    9788215022406

    Forlagets omtale:

    Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. I skoleutvikling kommer dette til uttrykk ved at aktørene hele tiden må forhandle om hva som skal forandres. Sentrale lederutfordringer som forfatteren tar opp er: *Hva sier forskningen om ledelse av LES MER skoleutvikling? *Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? *Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? *Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? *Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? *Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling. LES MINDRE Forlagets omtale Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. I skoleutvikling kommer dette til uttrykk ved at aktørene hele tiden må forhandle om hva som skal forandres. Sentrale lederutfordringer som forfatteren tar opp er: *Hva sier forskningen om ledelse av skoleutvikling? *Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? *Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? *Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? *Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? *Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling.