Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Ledelse og poesi i barnehagen

    Ledelse og poesi i barnehagen

    Ledelse og poesi i barnehagen

    Ledelse og poesi i barnehagen (affektive perspektiver i pedagogiske praksiser)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Berit Flatås - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå( 2 stk. )

    329,- Nå 280,-

    ISBN:

    9788245021295

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    245

    Vekt:

    491 gr

    Alder:

    Voksen

    Ledelse og poesi i barnehagen
    Fagbokforl.
    9788245021295

    Forlagets omtale:

    Ledelse og poesi er en bok som har en eksperimenterende form. Teori, fortellinger fra praksis, dikt, utdrag fra romaner, vitser, eventyr og fabuleringer er skrevet sammen lag på lag. Boka kan leses fra begynnelse til slutt eller omvendt. Man kan begynne hvor som helst og mange ganger. Man kan godt LES MER lese midt i boka først. Kanskje er et dikt mandag morgen nok til å tenke videre med hele uken? Målet er å engasjere og involvere leseren i tanker om ledelse for kvalitet i barnehagen, og slik forfatterne ser det: ledelse for rettferdighet. Boka har som målsetting å se pedagogikk i et utvidet og affektivt perspektiv. Den setter indirekte spørsmål ved det fokuset man i dag har på identitetskonstruksjon og autonomi, og beveger seg i retning av større fokus på tilhørighet og kollektivitet. Boka er dermed også et innlegg i den profesjons- og kompetansediskusjonen som barnehagen og skolen i dag er inne i, og systemtenkningens paradokser. Begrepet skriving er viktig og sprenger analytiske kategorier og dikotomier, for eksempel skillet mellom natur og kultur, menneske og ikke menneske, hode og kropp, teori og praksis, reell og virtuell, og bevisst og ubevisst alle mulige relasjoner. Viktigst er progresjon i arbeidet gjennom et utvidet og nyansert kunnskapsgrunnlag. Vi har kalt Ledelse og poesi en spekulativ filosofisk bok. Vitenskapelig sett beveger vi oss fra den språklige til den ontologiske vendingen i forskning og utvikling, tenkning som det verden består av. Boka er tverrvitenskapelig, eller snarere transvitenskapelig, og et forsøk på å se pedagogikk som et natur-, samfunns- og kunstfag samtidig. Anne B. Reinertsen er professor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning i Trondheim. Berit Flatås er mangeårig styrer og leder i barnehager i Trondheim kommune. LES MINDRE Forlagets omtale Ledelse og poesi er en bok som har en eksperimenterende form. Teori, fortellinger fra praksis, dikt, utdrag fra romaner, vitser, eventyr og fabuleringer er skrevet sammen lag på lag. Boka kan leses fra begynnelse til slutt eller omvendt. Man kan begynne hvor som helst og mange ganger. Man kan godt lese midt i boka først. Kanskje er et dikt mandag morgen nok til å tenke videre med hele uken? Målet er å engasjere og involvere leseren i tanker om ledelse for kvalitet i barnehagen, og slik forfatterne ser det: ledelse for rettferdighet. Boka har som målsetting å se pedagogikk i et utvidet og affektivt perspektiv. Den setter indirekte spørsmål ved det fokuset man i dag har på identitetskonstruksjon og autonomi, og beveger seg i retning av større fokus på tilhørighet og kollektivitet. Boka er dermed også et innlegg i den profesjons- og kompetansediskusjonen som barnehagen og skolen i dag er inne i, og systemtenkningens paradokser. Begrepet skriving er viktig og sprenger analytiske kategorier og dikotomier, for eksempel skillet mellom natur og kultur, menneske og ikke menneske, hode og kropp, teori og praksis, reell og virtuell, og bevisst og ubevisst alle mulige relasjoner. Viktigst er progresjon i arbeidet gjennom et utvidet og nyansert kunnskapsgrunnlag. Vi har kalt Ledelse og poesi en spekulativ filosofisk bok. Vitenskapelig sett beveger vi oss fra den språklige til den ontologiske vendingen i forskning og utvikling, tenkning som det verden består av. Boka er tverrvitenskapelig, eller snarere transvitenskapelig, og et forsøk på å se pedagogikk som et natur-, samfunns- og kunstfag samtidig. Anne B. Reinertsen er professor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning i Trondheim. Berit Flatås er mangeårig styrer og leder i barnehager i Trondheim kommune.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.