Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Ledet samspill fra spedbarn til skolealder

    Ledet samspill fra spedbarn til skolealder

    Ledet samspill fra spedbarn til skolealder

    Ledet samspill fra spedbarn til skolealder (håndbok til ICOPs sensitiviseringsprogram)

    Forfatter Vett og viten

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    298,- Nå 258,-

    ISBN:

    9788241204845

    Forlag:

    Vett og viten

    Trykkeår:

    2001

    Utgitt:

    2001

    Utgave:

    2

    Sider:

    159

    Vekt:

    340 gr

    Alder:

    Voksen

    Ledet samspill fra spedbarn til skolealder
    Vett og viten
    9788241204845

    Haugenboks omtale:

    I løpet av de siste 10-15 årene har den nye kommunikative spedbarnsforskningen, sammen med kulturell utviklingspsykologi, vist hvordan barn gjennom kommunikativ kontakt og utveksling med sine omsorgsgivere blir ledet inn i det kulturelle fellesskap. ICDP-programmet sammenfatter disse innsiktene i et LES MER enkelt program som er rettet mot omsorgsgivere. Denne boken gir både en innføring i IDCP-programmet og retningslinjer for hvordan programmet kan anvendes i helsestasjoner og barnevern, i barnehager og skole. Det har også et kapittel som går inn på hvordan programmet kan tilpasses barn med en annen kulturell bakgrunn. Med litteraturliste og register. LES MINDRE Haugenboks omtale I løpet av de siste 10-15 årene har den nye kommunikative spedbarnsforskningen, sammen med kulturell utviklingspsykologi, vist hvordan barn gjennom kommunikativ kontakt og utveksling med sine omsorgsgivere blir ledet inn i det kulturelle fellesskap. ICDP-programmet sammenfatter disse innsiktene i et enkelt program som er rettet mot omsorgsgivere. Denne boken gir både en innføring i IDCP-programmet og retningslinjer for hvordan programmet kan anvendes i helsestasjoner og barnevern, i barnehager og skole. Det har også et kapittel som går inn på hvordan programmet kan tilpasses barn med en annen kulturell bakgrunn. Med litteraturliste og register.

    Forlagets omtale:

    I løpet av de siste 10-15 årene har den nye kommunikative spedbarnsforskningen, sammen med kulturell utviklingspsykologi, vist hvordan barn gjennom kommunikativ kontakt og utveksling med sine omsorgsgivere blir ledet inn i det kulturelle fellesskap. ICDP-programmet sammenfatter disse innsiktene i LES MER et enkelt program som er rettet mot omsorgsgivere, enten de er foreldre, helsesøstre, førskolelærere, betjening på institusjoner, eller lærere. Programmet er nå prøvd ut, og har vist seg anvendbart i store deler av verden. ICDP-programmet har inngått som en del av Barne- og familiedepartementets satsing på foreldreveiledning, og det er også benyttet av Verdens helseorganisasjon (WHO) i dets forebyggende arbeid for barn med høy psykososial risiko. Denne utvidede utgaven gir både en innføring i IDCP-programmet og retningslinjer for hvordan programmet kan anvendes i helsestasjoner og barnevern, i barnehager og skole. Det har også et kapittel som går inn på hvordan programmet kan tilpasses barn med en annen kulturell bakgrunn. Boken er egnet for fagpersoner som ønsker å sette seg inn i disse nye perspektivene på barns utvikling og som ønsker å vite hvordan denne kunnskapen skal konkret kunne anvendes både i kontakt og omsorg for barn og i opplæring av personell. Karsten Hundeide er professor i utviklingspsykologi ved Universitetet i Oslo. Han har tidligere arbeidet med kognitiv og pedagogisk utviklingspsykologi og har skrevet flere bøker om dette emnet. I tillegg har han gjennom mange år vært engasjert i internasjonalt hjelpearbeid for barn både som konsulent for større internasjonale organisasjoner og som leder av ICDP-stiftelsen. For tiden arbeider han med kulturell psykologi og forsøker å integrere dette i det internasjonale arbeidet for barn i nød. . LES MINDRE Forlagets omtale I løpet av de siste 10-15 årene har den nye kommunikative spedbarnsforskningen, sammen med kulturell utviklingspsykologi, vist hvordan barn gjennom kommunikativ kontakt og utveksling med sine omsorgsgivere blir ledet inn i det kulturelle fellesskap. ICDP-programmet sammenfatter disse innsiktene i et enkelt program som er rettet mot omsorgsgivere, enten de er foreldre, helsesøstre, førskolelærere, betjening på institusjoner, eller lærere. Programmet er nå prøvd ut, og har vist seg anvendbart i store deler av verden. ICDP-programmet har inngått som en del av Barne- og familiedepartementets satsing på foreldreveiledning, og det er også benyttet av Verdens helseorganisasjon (WHO) i dets forebyggende arbeid for barn med høy psykososial risiko. Denne utvidede utgaven gir både en innføring i IDCP-programmet og retningslinjer for hvordan programmet kan anvendes i helsestasjoner og barnevern, i barnehager og skole. Det har også et kapittel som går inn på hvordan programmet kan tilpasses barn med en annen kulturell bakgrunn. Boken er egnet for fagpersoner som ønsker å sette seg inn i disse nye perspektivene på barns utvikling og som ønsker å vite hvordan denne kunnskapen skal konkret kunne anvendes både i kontakt og omsorg for barn og i opplæring av personell. Karsten Hundeide er professor i utviklingspsykologi ved Universitetet i Oslo. Han har tidligere arbeidet med kognitiv og pedagogisk utviklingspsykologi og har skrevet flere bøker om dette emnet. I tillegg har han gjennom mange år vært engasjert i internasjonalt hjelpearbeid for barn både som konsulent for større internasjonale organisasjoner og som leder av ICDP-stiftelsen. For tiden arbeider han med kulturell psykologi og forsøker å integrere dette i det internasjonale arbeidet for barn i nød. .