Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lese for å lære

    Lese for å lære

    Lese for å lære

    Lese for å lære (en praksisbok i læringsstrategier)

    Forfatter Gan Aschehoug

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    319,- Nå 276,-

    ISBN:

    9788249215164

    Forlag:

    Gan Aschehoug

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    64

    Vekt:

    197 gr

    Alder:

    Voksen

    Lese for å lære
    Gan Aschehoug
    9788249215164

    Forlagets omtale:

    Lese for å lære - en praksisbok i læringsstrategier Lese for å lære er en oversiktlig og praktisk håndbok i lese- og læringsstrategier med en grundig gjennomgang av hvordan og hvorfor de ulike strategiene kan brukes. Lese for å lære gir konkrete eksempler på hvordan læreren i sin hverdag kan bruke LES MER lese- og læringsstrategier når elevene skal lese, forstå og lære av det de leser. Boka gir en lettfattelig innføring i bruk av blant annet strategiene tankekart, styrkenotat, to- og flerkolonnenotat, Venn-diagram, VØL/VØSLE og spoletekst. Strategiene settes inn i en praktisk sammenheng og boka viser hvordan elevene kan bruke disse til å organisere kunnskap, skaffe seg oversikt over en fagtekst og til å gjenkjenne og bruke tekststrukturelle virkemidler. Et eget kapittel om skriving knytter sammen lese- og skrivestrategier og viser, som forfatteren sier, at «læring er en prosess som både omfatter aktivitetene lese, tenke, snakke og skrive». Lese for å lære er et unikt hjelpemiddel til systematisk arbeid med lese- og læringsstrategier. LES MINDRE Forlagets omtale Lese for å lære - en praksisbok i læringsstrategier Lese for å lære er en oversiktlig og praktisk håndbok i lese- og læringsstrategier med en grundig gjennomgang av hvordan og hvorfor de ulike strategiene kan brukes. Lese for å lære gir konkrete eksempler på hvordan læreren i sin hverdag kan bruke lese- og læringsstrategier når elevene skal lese, forstå og lære av det de leser. Boka gir en lettfattelig innføring i bruk av blant annet strategiene tankekart, styrkenotat, to- og flerkolonnenotat, Venn-diagram, VØL/VØSLE og spoletekst. Strategiene settes inn i en praktisk sammenheng og boka viser hvordan elevene kan bruke disse til å organisere kunnskap, skaffe seg oversikt over en fagtekst og til å gjenkjenne og bruke tekststrukturelle virkemidler. Et eget kapittel om skriving knytter sammen lese- og skrivestrategier og viser, som forfatteren sier, at «læring er en prosess som både omfatter aktivitetene lese, tenke, snakke og skrive». Lese for å lære er et unikt hjelpemiddel til systematisk arbeid med lese- og læringsstrategier.