Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lese, lære, lykkes

    Lese, lære, lykkes

    Lese, lære, lykkes

    Lese, lære, lykkes

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Inger Lise Skauge - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    561,-

    ISBN:

    9788205458482

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    322

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    TDRM

    Lese, lære, lykkes
    Gyldendal akademisk
    9788205458482

    Haugenboks omtale:

    Boken drøfter og anbefaler metoder som kan brukes i leseopplæringen, og gir eksempler på arbeidsmåter og ulike læringsarenaer. Den belyser temaer som blant annet kartlegging av lese- og språkferdigheter, organisering av opplæringen og det å skape gode og rike bilder i elevenes hoder. Boken er beregn LES MER et på lærere som har elever i begynnerfasen i lesing, og særlig minoritetselever. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken drøfter og anbefaler metoder som kan brukes i leseopplæringen, og gir eksempler på arbeidsmåter og ulike læringsarenaer. Den belyser temaer som blant annet kartlegging av lese- og språkferdigheter, organisering av opplæringen og det å skape gode og rike bilder i elevenes hoder. Boken er beregnet på lærere som har elever i begynnerfasen i lesing, og særlig minoritetselever. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Lese Lære Lykkes er en praktisk bok som drøfter og anbefaler metoder som kan brukes i ulike faser av leseopplæringen. Reading is like furnishing your head inside, hevder J.K. Rawlings, suksessforfatteren av Harry Potter-bøkene. Nettopp det å skape gode og rike bilder i elevenes hoder, er ett av LES MER hovedtemaene i denne boka. Spesielt spennende og utfordrende er dette i leseopplæringen for minoritetselever, men alle lærere som har elever i begynnerfasen i lesing, vil ha nytte av boka Lese Lære Lykkes dekker leseopplæring og det flerkulturelle aspektet i Rammeplan for allmennlærerutdanningen. Den gir eksempler og svar på mange av de spørsmålene skolen stiller: Hvordan kan vi gjøre nytte av elevenes bakgrunn, deres kunnskaper og erfaringer i opplæringen? Hvordan kan vi få deres egne erfaringer til å bli et godt grunnlag for læring av norske ord og nye begreper? Boken gir eksempler på og forslag til arbeidsmåter og ulike læringsarenaer i leseopplæringen. Kartlegging av lese- og språkferdigheter, og organisering av opplæringen er også tema som tas opp. Dette er en bok som er aktuell både for studenter ved allmennlærerutdanningene og for lærere i praksisfeltet. LES MINDRE Forlagets omtale Lese Lære Lykkes er en praktisk bok som drøfter og anbefaler metoder som kan brukes i ulike faser av leseopplæringen. Reading is like furnishing your head inside, hevder J.K. Rawlings, suksessforfatteren av Harry Potter-bøkene. Nettopp det å skape gode og rike bilder i elevenes hoder, er ett av hovedtemaene i denne boka. Spesielt spennende og utfordrende er dette i leseopplæringen for minoritetselever, men alle lærere som har elever i begynnerfasen i lesing, vil ha nytte av boka Lese Lære Lykkes dekker leseopplæring og det flerkulturelle aspektet i Rammeplan for allmennlærerutdanningen. Den gir eksempler og svar på mange av de spørsmålene skolen stiller: Hvordan kan vi gjøre nytte av elevenes bakgrunn, deres kunnskaper og erfaringer i opplæringen? Hvordan kan vi få deres egne erfaringer til å bli et godt grunnlag for læring av norske ord og nye begreper? Boken gir eksempler på og forslag til arbeidsmåter og ulike læringsarenaer i leseopplæringen. Kartlegging av lese- og språkferdigheter, og organisering av opplæringen er også tema som tas opp. Dette er en bok som er aktuell både for studenter ved allmennlærerutdanningene og for lærere i praksisfeltet.