Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lese, skrive, regne

    Lese, skrive, regne

    Lese, skrive, regne

    Lese, skrive, regne (pedagogikk og fagdidaktikk i begynneropplæringen)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    409,- Nå 354,-

    ISBN:

    9788215023038

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    2

    Sider:

    296

    Vekt:

    474 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Lese, skrive, regne
    Universitetsforl.
    9788215023038

    Haugenboks omtale:

    GLSM-studiet krever at læreren ser de grunnleggende fagene norsk, matematikk og pedagogikk i sammenheng. Boken tydeliggjør denne sammenhengen, og gir konkrete eksempler som studenter og lærere kan bruke i klasserommet. Boken henvender seg til studenter i allmenn- og førskolelærerutdanningene og til LES MER lærere i praksisfeltet. LES MINDRE Haugenboks omtale GLSM-studiet krever at læreren ser de grunnleggende fagene norsk, matematikk og pedagogikk i sammenheng. Boken tydeliggjør denne sammenhengen, og gir konkrete eksempler som studenter og lærere kan bruke i klasserommet. Boken henvender seg til studenter i allmenn- og førskolelærerutdanningene og til lærere i praksisfeltet.

    Forlagets omtale:

    Boka tar for seg begynneropplæringens pedagogikk og didaktikk i spennet av ulike «møter», mellom fagfeltene norsk, matematikk og pedagogikk, og mellom førskolebarnet og skolen. Utvikling av elevenes ferdigheter i lesing, skriving og matematikk har alltid vært blant skolens viktigste oppgaver. Boka LES MER tar for seg begynneropplæringens pedagogikk og didaktikk i spennet av ulike «møter», mellom fagfeltene norsk, matematikk og pedagogikk, og mellom førskolebarnet og skolen. Det er bred enighet om at læring skjer best når lærestoffet inngår i meningsfulle helheter og sammenhenger. Derfor kan en med fordel legge opp til tverrfaglig undervisning på småskoletrinnet. Boka bygger på Boka om GLSM (2006), som var «skreddersydd» for allmennlærerutdanningens flerfaglige studieemne Grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring. I grunnskolelærerutdanningen er GLSM ikke lenger et eget emne, men utvikling av begynneropplæringskompetanse skal fortsatt være et bredt faglig ansvar i utdanningen, i fagene PEL, norsk og matematikk. Artiklene i denne reviderte utgaven har gjennomgått større og mindre forandringer. De er oppdatert etter reviderte fagplaner i norsk og matematikk i LK06 og rammeplanen for lærerutdanning fra 2010, og på nyere forskning og gjeldende lover og regler. I tillegg har boka en helt nyskrevet artikkel om vurdering. Redaktører for boka er høyskolelektor Martha Elvina Frislid og førstelektor Hilde Traavik ved Høgskolen i Bergen. Øvrige bidragsytere er Bjørnar Alseth, Vigdis Alver, Liv Engen, Helg Fottland, Rune Herheim, Toril Frafjord Hoem, Synnøve Matre, Elin Reikerås, Mona Røsseland, Anne Grete Solstad og Ragnhild Sønstabø. LES MINDRE Forlagets omtale Boka tar for seg begynneropplæringens pedagogikk og didaktikk i spennet av ulike «møter», mellom fagfeltene norsk, matematikk og pedagogikk, og mellom førskolebarnet og skolen. Utvikling av elevenes ferdigheter i lesing, skriving og matematikk har alltid vært blant skolens viktigste oppgaver. Boka tar for seg begynneropplæringens pedagogikk og didaktikk i spennet av ulike «møter», mellom fagfeltene norsk, matematikk og pedagogikk, og mellom førskolebarnet og skolen. Det er bred enighet om at læring skjer best når lærestoffet inngår i meningsfulle helheter og sammenhenger. Derfor kan en med fordel legge opp til tverrfaglig undervisning på småskoletrinnet. Boka bygger på Boka om GLSM (2006), som var «skreddersydd» for allmennlærerutdanningens flerfaglige studieemne Grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring. I grunnskolelærerutdanningen er GLSM ikke lenger et eget emne, men utvikling av begynneropplæringskompetanse skal fortsatt være et bredt faglig ansvar i utdanningen, i fagene PEL, norsk og matematikk. Artiklene i denne reviderte utgaven har gjennomgått større og mindre forandringer. De er oppdatert etter reviderte fagplaner i norsk og matematikk i LK06 og rammeplanen for lærerutdanning fra 2010, og på nyere forskning og gjeldende lover og regler. I tillegg har boka en helt nyskrevet artikkel om vurdering. Redaktører for boka er høyskolelektor Martha Elvina Frislid og førstelektor Hilde Traavik ved Høgskolen i Bergen. Øvrige bidragsytere er Bjørnar Alseth, Vigdis Alver, Liv Engen, Helg Fottland, Rune Herheim, Toril Frafjord Hoem, Synnøve Matre, Elin Reikerås, Mona Røsseland, Anne Grete Solstad og Ragnhild Sønstabø.