Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Lesing, lekser og læring

    Lesing, lekser og læring

    Lesing, lekser og læring

    Lesing, lekser og læring (tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Norunn Askeland - Forfatter)

    Universitetsforl.

    (Bente Aamotsbakken - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788215021720

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    120

    Vekt:

    193 gr

    Alder:

    Voksen

    Lesing, lekser og læring
    Universitetsforl.
    9788215021720

    Forlagets omtale:

    Lærere i barne- og ungdomsskolen må forholde seg til elever og foreldre med ulik språklig, kulturell, religiøs og etnisk bakgrunn. Dette skaper utfordringer når det gjelder faglig formidling, bruk av læremidler og kommunikasjon med elever og foreldre. Denne situasjonen har også betydning både for LES MER den praktiske og den didaktiske tilretteleggingen i klasserommet, skolen som sosial arena og skolen som institusjon. Denne boka tar for seg tilpasset opplæring, grunnleggende ferdigheter, integrering og identitet, lesing av fagtekster og samarbeid mellom hjem og skole, alt med et særlig blikk på den flerkulturelle skolen. Boka bygger på ny forskning, bl.a. fra et avsluttet forskningsprosjekt om lesing av fagtekster i en flerkulturell skole. Stein Laugerud er høgskolelektor ved Institutt for pedagogikk, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken og Norunn Askeland er professorer ved Institutt for språkfag, alle ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV). LES MINDRE Forlagets omtale Lærere i barne- og ungdomsskolen må forholde seg til elever og foreldre med ulik språklig, kulturell, religiøs og etnisk bakgrunn. Dette skaper utfordringer når det gjelder faglig formidling, bruk av læremidler og kommunikasjon med elever og foreldre. Denne situasjonen har også betydning både for den praktiske og den didaktiske tilretteleggingen i klasserommet, skolen som sosial arena og skolen som institusjon. Denne boka tar for seg tilpasset opplæring, grunnleggende ferdigheter, integrering og identitet, lesing av fagtekster og samarbeid mellom hjem og skole, alt med et særlig blikk på den flerkulturelle skolen. Boka bygger på ny forskning, bl.a. fra et avsluttet forskningsprosjekt om lesing av fagtekster i en flerkulturell skole. Stein Laugerud er høgskolelektor ved Institutt for pedagogikk, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken og Norunn Askeland er professorer ved Institutt for språkfag, alle ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).