Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Levd observasjon

    Levd observasjon

    Levd observasjon

    Levd observasjon (en vitenskapsteoretisk kommentar til observasjon som forskningsmetode)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    Levering 2-6 dager

    299,- Nå 259,-

    ISBN:

    9788202322380

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    159

    Vekt:

    242 gr

    Alder:

    Voksen

    Levd observasjon
    Cappelen Damm akademisk
    9788202322380

    Forlagets omtale:

    Denne boka gir en utdypende innføring i observasjon som fenomen og forskningsmetode. Tittelen Levd observasjon viser til at forskeren er medproduserende i alle faser av forskningsprosessen. Ved hjelp av den franske filosofen Maurice Merleau-Pontys variant av fenomenologien viser forfatteren at LES MER forskeren alltid er til stede i verden som kroppssubjekt og at viten i bunn og grunn blir til gjennom dette subjektet. I tillegg til å diskutere observasjon som fenomen, viser Gunvor Løkken hvordan observasjon presenteres i internasjonal metodelitteratur etter 2000, og hun gir et konkret eksempel på bruk av observasjon som metode når hun forteller om et observasjonsstudium blant ett og to år gamle barn i en barnehage. Boka er nyttig for alle som skal bruke observasjon som forskningsmetode, særlig forskere og forskerstudenter ved universiteter og høgskoler. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka gir en utdypende innføring i observasjon som fenomen og forskningsmetode. Tittelen Levd observasjon viser til at forskeren er medproduserende i alle faser av forskningsprosessen. Ved hjelp av den franske filosofen Maurice Merleau-Pontys variant av fenomenologien viser forfatteren at forskeren alltid er til stede i verden som kroppssubjekt og at viten i bunn og grunn blir til gjennom dette subjektet. I tillegg til å diskutere observasjon som fenomen, viser Gunvor Løkken hvordan observasjon presenteres i internasjonal metodelitteratur etter 2000, og hun gir et konkret eksempel på bruk av observasjon som metode når hun forteller om et observasjonsstudium blant ett og to år gamle barn i en barnehage. Boka er nyttig for alle som skal bruke observasjon som forskningsmetode, særlig forskere og forskerstudenter ved universiteter og høgskoler.