Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Litterær analyse og undervisning

    Litterær analyse og undervisning

    Litterær analyse og undervisning

    Litterær analyse og undervisning

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788205461956

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    178

    Vekt:

    361 gr

    Alder:

    Voksen

    Litterær analyse og undervisning
    Gyldendal akademisk
    9788205461956

    Forlagets omtale:

    Dette er ei fagbok for lærere og lærerstudenter som vil utforske litteraturens muligheter i skolen. Litteratur kan utvide elevenes horisont og åpne for fremmede verdener. Undervisning i litteratur kan utvikle tenkemåter, empati, kulturforståelse og historiebevissthet.Boka skisserer lærerstyrt LES MER undervisning der læreren er modell for forståelsesstrategier og samtaleformer, før elevenes selvstendighet gradvis økes. For å tilpasse undervisninga til eleven må læreren se hvilke muligheter de litterære tekstene gir, og hvilke utfordringer hver enkelt elev vil møte. Til støtte for læreren presenterer boka en modell for kognitiv litteraturanalyse. Som eksempler analyserer forfatteren tekster av Ernest Hemingway, Per Sivle, Alexander L. Kielland, Tove Jansson og Johan Harstad. LES MINDRE Forlagets omtale Dette er ei fagbok for lærere og lærerstudenter som vil utforske litteraturens muligheter i skolen. Litteratur kan utvide elevenes horisont og åpne for fremmede verdener. Undervisning i litteratur kan utvikle tenkemåter, empati, kulturforståelse og historiebevissthet.Boka skisserer lærerstyrt undervisning der læreren er modell for forståelsesstrategier og samtaleformer, før elevenes selvstendighet gradvis økes. For å tilpasse undervisninga til eleven må læreren se hvilke muligheter de litterære tekstene gir, og hvilke utfordringer hver enkelt elev vil møte. Til støtte for læreren presenterer boka en modell for kognitiv litteraturanalyse. Som eksempler analyserer forfatteren tekster av Ernest Hemingway, Per Sivle, Alexander L. Kielland, Tove Jansson og Johan Harstad.