Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Med et skjerpet blikk på elevers læring

    Med et skjerpet blikk på elevers læring

    Med et skjerpet blikk på elevers læring

    Med et skjerpet blikk på elevers læring (en håndbok i Lesson Study)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Nanna Paaske - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå( 7 stk. )

    169,-

    ISBN:

    9788245026672

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    85

    Vekt:

    156 gr

    Alder:

    Voksen

    Med et skjerpet blikk på elevers læring
    Fagbokforl.
    9788245026672

    Forlagets omtale:

    Tiden er knapp, og muligheten for refleksjon over egen praksis i den hektiske lærerhverdagen er liten. Samtidig vet vi at det er gjennom refleksjon over elevers læring at lærere utvikler seg. Og når muligheten er til stede for at lærere tillitsfullt får drøfte felles erfaringer og utfordringer med LES MER å legge til rette for gode læringsprosesser, blir det engasjement. Denne boken bygger på forskningslitteratur om Lesson Study og profesjonsutvikling, og på erfaringer som forfatterne har gjort seg gjennom bruk av Lesson Study som modell for etterutdanningskurs ved flere skoler. Lærerne på flere av disse skolene har velvillig delt tanker om og erfaringer fra arbeidet med utvikling av egen praksis gjennom bruk av Lesson Study. Boken er skrevet for lærere i grunnskolen og videregående skole, og den kan med fordel også leses av grunnskolelærerstudenter og studenter som tar praktisk-pedagogisk utdanning. Lisbeth Elvebakk er universitetslektor og Nanna Paaske er studieleder ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet Storbyuniversitetet. Begge forfatterne har erfaring med bruk av Lesson Study fra arbeid som lærere på ungdomstrinnet og i videregående skole. LES MINDRE Forlagets omtale Tiden er knapp, og muligheten for refleksjon over egen praksis i den hektiske lærerhverdagen er liten. Samtidig vet vi at det er gjennom refleksjon over elevers læring at lærere utvikler seg. Og når muligheten er til stede for at lærere tillitsfullt får drøfte felles erfaringer og utfordringer med å legge til rette for gode læringsprosesser, blir det engasjement. Denne boken bygger på forskningslitteratur om Lesson Study og profesjonsutvikling, og på erfaringer som forfatterne har gjort seg gjennom bruk av Lesson Study som modell for etterutdanningskurs ved flere skoler. Lærerne på flere av disse skolene har velvillig delt tanker om og erfaringer fra arbeidet med utvikling av egen praksis gjennom bruk av Lesson Study. Boken er skrevet for lærere i grunnskolen og videregående skole, og den kan med fordel også leses av grunnskolelærerstudenter og studenter som tar praktisk-pedagogisk utdanning. Lisbeth Elvebakk er universitetslektor og Nanna Paaske er studieleder ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet Storbyuniversitetet. Begge forfatterne har erfaring med bruk av Lesson Study fra arbeid som lærere på ungdomstrinnet og i videregående skole.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.