Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Mediepedagogiske perspektiver

    Mediepedagogiske perspektiver

    Mediepedagogiske perspektiver

    Mediepedagogiske perspektiver (mediesosialisering, undervisning om og med medier)

    Levering 2-6 dager

    348,- Nå 301,-

    ISBN:

    9788202436124

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    234

    Vekt:

    468 gr

    Alder:

    Voksen

    Mediepedagogiske perspektiver
    Cappelen Damm akademisk
    9788202436124

    Forlagets omtale:

    I Mediepedagogiske perspektiver framstilles mediepedagogikken som et fagfelt med tre perspektiver: Mediesosialisering - hvordan mennesker og samfunn formes av mediene. Undervisning om medier - medier som fenomen i samfunnet og oppdragelse i den medieskapte verden. Undervisning med medier. LES MER Dette behandles i boka på ulike måter, som i kapitler om det å vokse opp i et komplekst nettverkssamfunn, oppfatninger av ungdom som ?digitalt innfødte", film laget om og av ungdom, bruk av mediene i undervisning om politikk, museumspedagogikk og digital historiefortelling. Boka passer for ulike målgrupper som forholder seg til mediepedagogiske perspektiver: studenter, lærere og forskere ved pedagogikkstudier, medie- og IKT-studier, praktisk-pedagogisk utdanning og grunnskolelærerutdanningen. LES MINDRE Forlagets omtale I Mediepedagogiske perspektiver framstilles mediepedagogikken som et fagfelt med tre perspektiver: Mediesosialisering - hvordan mennesker og samfunn formes av mediene. Undervisning om medier - medier som fenomen i samfunnet og oppdragelse i den medieskapte verden. Undervisning med medier. Dette behandles i boka på ulike måter, som i kapitler om det å vokse opp i et komplekst nettverkssamfunn, oppfatninger av ungdom som ?digitalt innfødte", film laget om og av ungdom, bruk av mediene i undervisning om politikk, museumspedagogikk og digital historiefortelling. Boka passer for ulike målgrupper som forholder seg til mediepedagogiske perspektiver: studenter, lærere og forskere ved pedagogikkstudier, medie- og IKT-studier, praktisk-pedagogisk utdanning og grunnskolelærerutdanningen.