Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Mentor for nye lærere

    Mentor for nye lærere

    Mentor for nye lærere

    Mentor for nye lærere

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788202346072

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    168

    Vekt:

    257 gr

    Alder:

    Voksen

    Mentor for nye lærere
    Cappelen Damm akademisk
    9788202346072

    Forlagets omtale:

    Mentor for nye lærere er en nyttig bok for alle som veileder nyutdannede lærere. Forfatterne har i mange år arbeidet som veiledere i prosjektet «Veiledning av nyutdannede lærere» og har førstehånds kunnskap om de spesielle utfordringer som ferske lærere møter. Boka er basert på forfatternes LES MER erfaringer, forskning og teori. Temaene som tas opp er de nyutdannedes behov og mentors oppgave, organisering og gjennomføring av veiledning, sosialisering til læreryrket, klasseledelse, utfordringer knyttet til motivasjon og mestring og sentrale juridiske problemstillinger som nyutdannede møter. Gjennom konkrete eksempler vises det hvordan veiledning kan tilrettelegges og gjennomføres. I slutten av boka gis en samling av instruksjoner for ulike metoder og kommunikasjonsøvelser som kan brukes i veiledning av nyutdannede. Denne boka er aktuell både til bruk i veilederutdanningen og som «førstehjelp» for den som påtar seg mentoroppgaver og vil lese seg opp på feltet på egenhånd. LES MINDRE Forlagets omtale Mentor for nye lærere er en nyttig bok for alle som veileder nyutdannede lærere. Forfatterne har i mange år arbeidet som veiledere i prosjektet «Veiledning av nyutdannede lærere» og har førstehånds kunnskap om de spesielle utfordringer som ferske lærere møter. Boka er basert på forfatternes erfaringer, forskning og teori. Temaene som tas opp er de nyutdannedes behov og mentors oppgave, organisering og gjennomføring av veiledning, sosialisering til læreryrket, klasseledelse, utfordringer knyttet til motivasjon og mestring og sentrale juridiske problemstillinger som nyutdannede møter. Gjennom konkrete eksempler vises det hvordan veiledning kan tilrettelegges og gjennomføres. I slutten av boka gis en samling av instruksjoner for ulike metoder og kommunikasjonsøvelser som kan brukes i veiledning av nyutdannede. Denne boka er aktuell både til bruk i veilederutdanningen og som «førstehjelp» for den som påtar seg mentoroppgaver og vil lese seg opp på feltet på egenhånd.

    Emner: Lærerrollen