Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Mobbingens psykologi

    Mobbingens psykologi

    Mobbingens psykologi

    Mobbingens psykologi (hva kan skolen gjøre?)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788215022833

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    2

    Sider:

    213

    Vekt:

    401 gr

    Alder:

    Voksen

    Mobbingens psykologi
    Universitetsforl.
    9788215022833

    Haugenboks omtale:

    Boken gir kunnskap om hvordan mobbing i skolen kan forebygges, blant annet gjennom råd om relasjonsbygging, rutiner og normer i elevgruppen. Den presenterer også modeller og prinsipper for en bedre skole. Med referanser. Haugenboks omtale Boken gir kunnskap om hvordan mobbing i skolen kan forebygges, blant annet gjennom råd om relasjonsbygging, rutiner og normer i elevgruppen. Den presenterer også modeller og prinsipper for en bedre skole. Med referanser.

    Forlagets omtale:

    Erling Roland er en av landets ledende eksperter på mobbing. Her gir han leseren ny innsikt i mobbingens ulike ansikter. Hvem er plagerne og hvem er mobbeofrene? Og hvilken betydning har klassen, skolen og hjemmeforholdene for mobbing?Erling Roland ser på hva norsk og internasjonal forskning sier LES MER om mobbing. Finnes det dokumenterte metoder for å stoppe mobbing? Boka er praktisk oppbygd og viser til framgangsmåter for hvordan skolens ledelse kan bidra til en standard som forebygger mobbing på alle trinn i skolen. Teksten om klasseledelse gir lærere og assistenter verktøy for systematisk å bygge relasjoner, rutiner og normer i elevgruppen, og boka viser hvordan dette forebygger mobbing. Samarbeidet med de foresatte er et ledd i dette. Denne andre utgaven er supplert med ny forskning om mobbing på nettet, og om hvordan vi kan avsløre mobbing. ...... - Denne boken bør være i et hvert lærerbibliotek ... Han kjenner praksisfeltet godt nok til å velge ut det mest relevante stoffet fra dagens hav av fragmentarisk og usystematisk informasjon. Alle profesjonelle skolefolk lærere og alle interesserte foreldre vil kunne lære mer om fenomenet mobbing..... (Kjell Skogen, professor emeritus, UiO, Bedre skole2, 2014) ............. Erling Roland er professor i pedagogisk psykologi og arbeider ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger. Han er utdannet lærer og har doktorgrad i pedagogikk. LES MINDRE Forlagets omtale Erling Roland er en av landets ledende eksperter på mobbing. Her gir han leseren ny innsikt i mobbingens ulike ansikter. Hvem er plagerne og hvem er mobbeofrene? Og hvilken betydning har klassen, skolen og hjemmeforholdene for mobbing?Erling Roland ser på hva norsk og internasjonal forskning sier om mobbing. Finnes det dokumenterte metoder for å stoppe mobbing? Boka er praktisk oppbygd og viser til framgangsmåter for hvordan skolens ledelse kan bidra til en standard som forebygger mobbing på alle trinn i skolen. Teksten om klasseledelse gir lærere og assistenter verktøy for systematisk å bygge relasjoner, rutiner og normer i elevgruppen, og boka viser hvordan dette forebygger mobbing. Samarbeidet med de foresatte er et ledd i dette. Denne andre utgaven er supplert med ny forskning om mobbing på nettet, og om hvordan vi kan avsløre mobbing. ...... - Denne boken bør være i et hvert lærerbibliotek ... Han kjenner praksisfeltet godt nok til å velge ut det mest relevante stoffet fra dagens hav av fragmentarisk og usystematisk informasjon. Alle profesjonelle skolefolk lærere og alle interesserte foreldre vil kunne lære mer om fenomenet mobbing..... (Kjell Skogen, professor emeritus, UiO, Bedre skole2, 2014) ............. Erling Roland er professor i pedagogisk psykologi og arbeider ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger. Han er utdannet lærer og har doktorgrad i pedagogikk.

    Emner: Mobbing Skolen