Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Motivasjon for læring

    Motivasjon for læring

    Motivasjon for læring

    Motivasjon for læring (teori og praksis)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Sidsel Skaalvik - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    199,- Nå 172,-

    ISBN:

    9788215024899

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    128

    Vekt:

    193 gr

    Alder:

    Voksen

    Motivasjon for læring
    Universitetsforl.
    9788215024899

    Forlagets omtale:

    Optimal læring og utvikling i skolen forutsetter at elevene er motivert for skolearbeidet. Dette er derfor en av de viktigste oppgavene for lærerne.En av de største utfordringene som lærerne står overfor, er å motivere elevene. I de fleste skoleklasser varierer elevenes motivasjon kraftig: Noen LES MER elever viser høy motivasjon for skolearbeidet, mens andre viser lav interesse og yter liten innsats på skolen. Det er avgjørende at lærerne ikke bare kjenner pedagogiske prinsipper og praktiske implikasjoner, men at de også kjenner teoriene som de praktiske anbefalingene er utledet fra. Boka har derfor lagt vekt på å vise sammenhengen mellom teori og praksis. Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningene. Einar M. Skaalvik er professor emeritus i pedagogisk psykologi og forskningsmetode. Sidsel Skaalvik er professor emerita i spesialpedagogikk ved Pedagogisk institutt, NTNU. Begge er nå seniorforskere ved NTNU Samfunnsforskning. LES MINDRE Forlagets omtale Optimal læring og utvikling i skolen forutsetter at elevene er motivert for skolearbeidet. Dette er derfor en av de viktigste oppgavene for lærerne.En av de største utfordringene som lærerne står overfor, er å motivere elevene. I de fleste skoleklasser varierer elevenes motivasjon kraftig: Noen elever viser høy motivasjon for skolearbeidet, mens andre viser lav interesse og yter liten innsats på skolen. Det er avgjørende at lærerne ikke bare kjenner pedagogiske prinsipper og praktiske implikasjoner, men at de også kjenner teoriene som de praktiske anbefalingene er utledet fra. Boka har derfor lagt vekt på å vise sammenhengen mellom teori og praksis. Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningene. Einar M. Skaalvik er professor emeritus i pedagogisk psykologi og forskningsmetode. Sidsel Skaalvik er professor emerita i spesialpedagogikk ved Pedagogisk institutt, NTNU. Begge er nå seniorforskere ved NTNU Samfunnsforskning.