Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Musikk, strategi og lykke

    Musikk, strategi og lykke

    Musikk, strategi og lykke

    Musikk, strategi og lykke (bidrag til musikkpedagogisk grunnlagstenkning)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788202218232

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2003

    Utgave:

    1

    Sider:

    216

    Vekt:

    404 gr

    Alder:

    Voksen

    Musikk, strategi og lykke
    Cappelen akademisk
    9788202218232

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren stiller i boken noen grunnleggende filosofiske og pedagogiske spørsmål om undervisningsgjenstanden musikk, og drøfter estetiske og kultursosiologiske perspektiver på musikk. Boken henvender seg til studenter i allmennlærerutdanningen og ved musikkhøyskoler og -konservatorier. Har littera LES MER turliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Forfatteren stiller i boken noen grunnleggende filosofiske og pedagogiske spørsmål om undervisningsgjenstanden musikk, og drøfter estetiske og kultursosiologiske perspektiver på musikk. Boken henvender seg til studenter i allmennlærerutdanningen og ved musikkhøyskoler og -konservatorier. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Hvilken funksjon bør musikkundervisningen ha i skolen? Skal den være et instrument til å produsere harmoniske, kreative og målrettede individer i et velfungerende samfunn? Eller skal den være et kritisk korrektiv til en snever produktivitets- og nyttetenkning? Forfatteren av Musikk: strategi og LES MER lykke stiller noen grunnleggende filosofiske og pedagogiske spørsmål om undervisningsgjenstanden musikk og drøfter estetiske og kultursosiologiske perspektiver på musikk. Han har en kritisk holdning til instrumentelle tendenser i utdanningspolitisk og kulturpolitisk tenkning og praksis. Musikkopplevelsen kan ikke reduseres til kun å være et instrument for alle mulige matnyttige utdanningspolitiske målsetninger. Boken er skrevet for studenter som skal lære å undervise i musikk, dvs. studenter i allmennlærerutdanningen og ved musikkhøgskoler og -konservatorier. LES MINDRE Forlagets omtale Hvilken funksjon bør musikkundervisningen ha i skolen? Skal den være et instrument til å produsere harmoniske, kreative og målrettede individer i et velfungerende samfunn? Eller skal den være et kritisk korrektiv til en snever produktivitets- og nyttetenkning? Forfatteren av Musikk: strategi og lykke stiller noen grunnleggende filosofiske og pedagogiske spørsmål om undervisningsgjenstanden musikk og drøfter estetiske og kultursosiologiske perspektiver på musikk. Han har en kritisk holdning til instrumentelle tendenser i utdanningspolitisk og kulturpolitisk tenkning og praksis. Musikkopplevelsen kan ikke reduseres til kun å være et instrument for alle mulige matnyttige utdanningspolitiske målsetninger. Boken er skrevet for studenter som skal lære å undervise i musikk, dvs. studenter i allmennlærerutdanningen og ved musikkhøgskoler og -konservatorier.