Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Musikkpedagogiske utfordringer

    Musikkpedagogiske utfordringer

    Musikkpedagogiske utfordringer

    Musikkpedagogiske utfordringer (artikler om musikkpedagogisk teori og praksis)

    Levering 2-6 dager

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788202240127

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    204

    Vekt:

    398 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Musikkpedagogiske utfordringer
    Cappelen akademisk
    9788202240127

    Haugenboks omtale:

    Boka inneholder artikler om musikkpedagogisk teori og praksis. Den bygger på nyere musikkpedagogisk forskning og utviklingsarbeid. Her presenteres musikkpedagogiske perspektiver på bl.a. menneskesyn, yrkesetikk, musikkopplevelse, musikkteknologi, musikkformidling, læreplanforståelse, improvisasjon, LES MER improvisasjonsgehør, strategisk læring, musikkulturelt mangfold, musikk og kunnskap. Artiklene er skrevet med tanke på lærere og studenter i lærerutdanning og høyere musikkutdanning. Innholdet er også aktuelt for lærere som underviser i estetiske fag i grunn- og videregående skole. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka inneholder artikler om musikkpedagogisk teori og praksis. Den bygger på nyere musikkpedagogisk forskning og utviklingsarbeid. Her presenteres musikkpedagogiske perspektiver på bl.a. menneskesyn, yrkesetikk, musikkopplevelse, musikkteknologi, musikkformidling, læreplanforståelse, improvisasjon, improvisasjonsgehør, strategisk læring, musikkulturelt mangfold, musikk og kunnskap. Artiklene er skrevet med tanke på lærere og studenter i lærerutdanning og høyere musikkutdanning. Innholdet er også aktuelt for lærere som underviser i estetiske fag i grunn- og videregående skole.

    Forlagets omtale:

    Hvordan læres musikk og musikkvaner i dag? Hvilken rolle spiller det økte musikkulturelle mangfoldet, og hvordan griper den teknologiske utviklingen inn i musikkopplæring og -undervisning? Hvilke menneskesyn legger vi til grunn, og hvilke yrkesetiske valg tar vi i den musikkpedagogiske LES MER virksomheten? Musikkpedagoger, lærere og studenter står overfor store utfordringer på et fagområde hvor det stadig utvikles ny kunnskap. Denne artikkelsamlingen er skrevet for å formidle viktige deler av den nye kunnskapen. Den bygger på nyere musikkpedagogisk forskning og utviklingsarbeid, blant annet på seks nyere doktorgradsarbeider på området. Her presenteres musikkpedagogiske perspektiver på menneskesyn, yrkesetikk, musikkopplevelse, musikkteknologi, musikkformidling, læreplanforståelse, improvisasjon, improvisasjonsgehør, strategisk læring, musikkulturelt mangfold, musikk og kunnskap, komponering i grunnskolen og musikkfestivalen som arena for senmoderne identitetsarbeid. Artiklene er skrevet med tanke på lærere og studenter i lærerutdanning og høyere musikkutdanning. Innholdet er også aktuelt for musikkpedagoger og andre lærere som underviser i estetiske fag i grunnskole og videregående skole, og lærere ved kulturskolene. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan læres musikk og musikkvaner i dag? Hvilken rolle spiller det økte musikkulturelle mangfoldet, og hvordan griper den teknologiske utviklingen inn i musikkopplæring og -undervisning? Hvilke menneskesyn legger vi til grunn, og hvilke yrkesetiske valg tar vi i den musikkpedagogiske virksomheten? Musikkpedagoger, lærere og studenter står overfor store utfordringer på et fagområde hvor det stadig utvikles ny kunnskap. Denne artikkelsamlingen er skrevet for å formidle viktige deler av den nye kunnskapen. Den bygger på nyere musikkpedagogisk forskning og utviklingsarbeid, blant annet på seks nyere doktorgradsarbeider på området. Her presenteres musikkpedagogiske perspektiver på menneskesyn, yrkesetikk, musikkopplevelse, musikkteknologi, musikkformidling, læreplanforståelse, improvisasjon, improvisasjonsgehør, strategisk læring, musikkulturelt mangfold, musikk og kunnskap, komponering i grunnskolen og musikkfestivalen som arena for senmoderne identitetsarbeid. Artiklene er skrevet med tanke på lærere og studenter i lærerutdanning og høyere musikkutdanning. Innholdet er også aktuelt for musikkpedagoger og andre lærere som underviser i estetiske fag i grunnskole og videregående skole, og lærere ved kulturskolene.