Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Musikkundervisningens didaktikk

    Musikkundervisningens didaktikk

    Musikkundervisningens didaktikk

    Musikkundervisningens didaktikk

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Geir Johansen - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788202270384

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    2

    Sider:

    266

    Vekt:

    526 gr

    Alder:

    Voksen

    Musikkundervisningens didaktikk
    Cappelen Damm akademisk
    9788202270384

    Forlagets omtale:

    Å være musikkpedagog er en utfordrende jobb, enten man er musikklærer i grunnskolen eller i videregående skole, instruktør på et rockeverksted, fløytelærer i kulturskolen, dirigent for et mannskor, eller man jobber innenfor en annen av de utallige formene for musikkpedagogisk virksomhet som finnes LES MER i dagens samfunn. Det krever selvsagt gode musikkfaglige kunnskaper for å gjøre en god jobb, men som musikkpedagog vil man også trenge andre kvalifikasjoner: Man må kunne tilrettelegge for andres læring, slik at elevene, deltakerne, korsangerne eller hva man nå velger å kalle dem, kan utvikle seg musikalsk og menneskelig. Det er mange valg som må foretas, og det er mange hensyn å ta. Det er dette didaktikken dreier seg om. Forfatterne av denne reviderte utgaven av Musikkundervisningens didaktikk gir en bred innføring i dette store feltet, og legger særlig vekt på å vise det mangfoldet av innfallsvinkler og til dels motstridende synspunkter som preger musikkdidaktikken. Hensikten er å sette i gang refleksjoner omkring egne meninger og egen praksis hos leseren. LES MINDRE Forlagets omtale Å være musikkpedagog er en utfordrende jobb, enten man er musikklærer i grunnskolen eller i videregående skole, instruktør på et rockeverksted, fløytelærer i kulturskolen, dirigent for et mannskor, eller man jobber innenfor en annen av de utallige formene for musikkpedagogisk virksomhet som finnes i dagens samfunn. Det krever selvsagt gode musikkfaglige kunnskaper for å gjøre en god jobb, men som musikkpedagog vil man også trenge andre kvalifikasjoner: Man må kunne tilrettelegge for andres læring, slik at elevene, deltakerne, korsangerne eller hva man nå velger å kalle dem, kan utvikle seg musikalsk og menneskelig. Det er mange valg som må foretas, og det er mange hensyn å ta. Det er dette didaktikken dreier seg om. Forfatterne av denne reviderte utgaven av Musikkundervisningens didaktikk gir en bred innføring i dette store feltet, og legger særlig vekt på å vise det mangfoldet av innfallsvinkler og til dels motstridende synspunkter som preger musikkdidaktikken. Hensikten er å sette i gang refleksjoner omkring egne meninger og egen praksis hos leseren.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.