Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Mye på spill

    Mye på spill

    Mye på spill

    Mye på spill (teater som danningspraksis i skolen)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Børge Kristoffersen - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788232101627

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    206

    Vekt:

    403 gr

    Alder:

    Voksen

    Mye på spill
    Fagbokforl.
    9788232101627

    Forlagets omtale:

    Frafallet i videregående skoler er et økende problem. Mange unge opplever en skolehverdag preget av mangel på nærvær og lite mestringserfaring. I Mye på spill presenterer forfatterne alternative danningspraksiser som kan engasjere og motivere elever til innsats i skolen. Forfatterne formidler LES MER erfaringer fra et flerårig utviklingsprosjekt i videregående skole kalt «Mye på spill». De beskriver kunstpedagogiske arbeidsformer og et kunnskapssyn som åpner for alternative tilnærminger til læringskvalitet og fagkunnskap. Boken er rettet mot studenter i drama og teater og estetiske fag. Som et bidrag til pedagogisk nyutvikling er den også relevant for studenter og forskere i lærerutdanningen, for pedagogisk personale og for skolemyndigheter. Forfatterne Bjørn Rasmussen (t.h.) og Børge Kristoffersen (t.v.) er kunstpedagoger og forskere ved Institutt for kunst- og medievitenskap, NTNU og ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. LES MINDRE Forlagets omtale Frafallet i videregående skoler er et økende problem. Mange unge opplever en skolehverdag preget av mangel på nærvær og lite mestringserfaring. I Mye på spill presenterer forfatterne alternative danningspraksiser som kan engasjere og motivere elever til innsats i skolen. Forfatterne formidler erfaringer fra et flerårig utviklingsprosjekt i videregående skole kalt «Mye på spill». De beskriver kunstpedagogiske arbeidsformer og et kunnskapssyn som åpner for alternative tilnærminger til læringskvalitet og fagkunnskap. Boken er rettet mot studenter i drama og teater og estetiske fag. Som et bidrag til pedagogisk nyutvikling er den også relevant for studenter og forskere i lærerutdanningen, for pedagogisk personale og for skolemyndigheter. Forfatterne Bjørn Rasmussen (t.h.) og Børge Kristoffersen (t.v.) er kunstpedagoger og forskere ved Institutt for kunst- og medievitenskap, NTNU og ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning.