Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Nærmiljø og samfunn i barnehagen

    Nærmiljø og samfunn i barnehagen

    Nærmiljø og samfunn i barnehagen

    Nærmiljø og samfunn i barnehagen

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    379,- Nå 322,-

    ISBN:

    9788215017068

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    2

    Sider:

    203

    Vekt:

    406 gr

    Alder:

    Voksen

    Nærmiljø og samfunn i barnehagen
    Universitetsforl.
    9788215017068

    Forlagets omtale:

    Nærmiljø og samfunn er ett av syv fagområder i rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver. Fagområdet viser til små barns forankring i samfunnet og ulike typer fellesskap. Denne utgaven er bearbeidet og ajourført i henhold til nyere teori og regelverk. I tillegg har forfatteren fått to LES MER bidragsytere til å belyse temaene likestilling, likeverd og mediekompetanse. Hovedhensikten med boka er å fremme bevissthet og refleksjon omkring samfunnsperspektivet i barnehagens innhold, med utgangspunkt i fagområdet nærmiljø og samfunn. Ved å anvende didaktisk perspektiv går forfatteren inn på hva fagområdet kan inneholde, hvordan tilnærminger kan være og hvorfor dette kan være meningsfullt og aktuelt for barna. Boka henvender seg til studenter i førskolelærerutdanningene, og er viktig lesning for ansatte i barnehagen. LES MINDRE Forlagets omtale Nærmiljø og samfunn er ett av syv fagområder i rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver. Fagområdet viser til små barns forankring i samfunnet og ulike typer fellesskap. Denne utgaven er bearbeidet og ajourført i henhold til nyere teori og regelverk. I tillegg har forfatteren fått to bidragsytere til å belyse temaene likestilling, likeverd og mediekompetanse. Hovedhensikten med boka er å fremme bevissthet og refleksjon omkring samfunnsperspektivet i barnehagens innhold, med utgangspunkt i fagområdet nærmiljø og samfunn. Ved å anvende didaktisk perspektiv går forfatteren inn på hva fagområdet kan inneholde, hvordan tilnærminger kan være og hvorfor dette kan være meningsfullt og aktuelt for barna. Boka henvender seg til studenter i førskolelærerutdanningene, og er viktig lesning for ansatte i barnehagen.