Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Norges Handelshøyskole i 75 år - «en læreanstalt av høieste rang»

    Norges Handelshøyskole i 75 år - «en læreanstalt av høieste rang»

    Norges Handelshøyskole i 75 år - «en læreanstalt av høieste rang»

    Norges Handelshøyskole i 75 år - «en læreanstalt av høieste rang»

    Forfatter Fagbokforl.

    (Yngve Nilsen - Forfatter)

    Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    549,- Nå 475,-

    ISBN:

    9788245011494

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    380

    Vekt:

    1739 gr

    Alder:

    Voksen

    Norges Handelshøyskole i 75 år - «en læreanstalt av høieste rang»
    Fagbokforl.
    9788245011494

    Forlagets omtale:

    7. september 1936 åpnet Norges Handelshøyskole dørene for de første 60 studentene. Norge hadde nå fått sin handelshøyskole, på linje med andre industrialiserte land.Denne boken beskriver NHHs historie gjennom de 75 årene fra 1936 til 2011. Det er en suksesshistorie. NHH har blitt en akademisk LES MER institusjon med høy anseelse. Forfatterne forteller om høyskolens utvikling, i både nasjonal og internasjonal sammenheng. De ser på skolen i forhold til forsknings- og utdanningspolitikken, og relasjonene til næringslivet og det internasjonale akademiske miljøet. Det er et sentralt spørsmål hvordan Handelshøyskolen har klart å holde på sin selvstendighet. LES MINDRE Forlagets omtale 7. september 1936 åpnet Norges Handelshøyskole dørene for de første 60 studentene. Norge hadde nå fått sin handelshøyskole, på linje med andre industrialiserte land.Denne boken beskriver NHHs historie gjennom de 75 årene fra 1936 til 2011. Det er en suksesshistorie. NHH har blitt en akademisk institusjon med høy anseelse. Forfatterne forteller om høyskolens utvikling, i både nasjonal og internasjonal sammenheng. De ser på skolen i forhold til forsknings- og utdanningspolitikken, og relasjonene til næringslivet og det internasjonale akademiske miljøet. Det er et sentralt spørsmål hvordan Handelshøyskolen har klart å holde på sin selvstendighet.