Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Norsk som andrespråk

    Norsk som andrespråk

    Norsk som andrespråk

    Norsk som andrespråk (barnehage og barnetrinn)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Olaf Husby - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788215023281

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    3

    Sider:

    229

    Vekt:

    375 gr

    Alder:

    Voksen

    Norsk som andrespråk
    Universitetsforl.
    9788215023281

    Forlagets omtale:

    Boka har fokus på metoder for språklæring med barnet i fokus. Barnet er språklærling og pedagogen den ansvarlige tilrettelegger av andrespråksutviklingen. Norsk som andrespråk handler om språkutvikling hos tospråklige barn og om tilegnelse av andrespråk i barnehagen og på barnetrinnet. Den LES MER siste utgaven er oppdatert på planer og offentlige dokumenter. Boka tar for seg nyere forskning og litteratur på området. I denne utgaven er det større fokus på metoder innenfor språklæring enn det har vært i de to foregående utgavene. Forfatterne legger vekt på mangfold i barnehage og på barnetrinnet, noe som kommer til uttrykk gjennom fortelling, litteratur og identitet. Undervisningsformer og lek er også framhevet. I tillegg har betydningen av lærernes fagkompetanse i barnehage og skole stor plass. Boken er interessant for barnehagelærer- og allmennlærerstudenter, og for alle de som arbeider med tospråklige barn. LES MINDRE Forlagets omtale Boka har fokus på metoder for språklæring med barnet i fokus. Barnet er språklærling og pedagogen den ansvarlige tilrettelegger av andrespråksutviklingen. Norsk som andrespråk handler om språkutvikling hos tospråklige barn og om tilegnelse av andrespråk i barnehagen og på barnetrinnet. Den siste utgaven er oppdatert på planer og offentlige dokumenter. Boka tar for seg nyere forskning og litteratur på området. I denne utgaven er det større fokus på metoder innenfor språklæring enn det har vært i de to foregående utgavene. Forfatterne legger vekt på mangfold i barnehage og på barnetrinnet, noe som kommer til uttrykk gjennom fortelling, litteratur og identitet. Undervisningsformer og lek er også framhevet. I tillegg har betydningen av lærernes fagkompetanse i barnehage og skole stor plass. Boken er interessant for barnehagelærer- og allmennlærerstudenter, og for alle de som arbeider med tospråklige barn.