Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Norsk utdanningshistorie

    Norsk utdanningshistorie

    Norsk utdanningshistorie

    Norsk utdanningshistorie (en innføring med fokus på grunnskolens utvikling)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    375,- Nå 324,-

    ISBN:

    9788245011999

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    2

    Sider:

    187

    Vekt:

    362 gr

    Alder:

    Voksen

    Norsk utdanningshistorie
    Fagbokforl.
    9788245011999

    Forlagets omtale:

    Denne boken gir en grunnleggende oversikt over norsk utdanningshistorie fra middelalderen til 2011. Fokus er skolen for alle samfunnets barn fra allmueskole til folkeskole og grunnskole, men også hvordan barnehager og ulike typer gymnas, yrkesskoler, høgskoler og universiteter har utviklet seg. LES MER Utdanning har vært og er en arena for politiske og pedagogiske debatter og kamper. Samtidig har utviklingen ført til at utdanning har blitt et ekspanderende felt, både i de fleste enkeltmenneskers liv og i samfunnet. Samtidig som Tønnessen gir denne oversikt, utfordres leseren også til å se på fortiden for å kunne forstå dagens skole og skolekultur og den plassen skolen har i samfunnet. Boken gir også en bred omtale av Kunnskapsløftets tiår fra 2000-2010 Liv Kari B. Tønnessen har tidligere gitt ut flere bøker og arbeidet som førsteamanuensis i pedagogikk. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken gir en grunnleggende oversikt over norsk utdanningshistorie fra middelalderen til 2011. Fokus er skolen for alle samfunnets barn fra allmueskole til folkeskole og grunnskole, men også hvordan barnehager og ulike typer gymnas, yrkesskoler, høgskoler og universiteter har utviklet seg. Utdanning har vært og er en arena for politiske og pedagogiske debatter og kamper. Samtidig har utviklingen ført til at utdanning har blitt et ekspanderende felt, både i de fleste enkeltmenneskers liv og i samfunnet. Samtidig som Tønnessen gir denne oversikt, utfordres leseren også til å se på fortiden for å kunne forstå dagens skole og skolekultur og den plassen skolen har i samfunnet. Boken gir også en bred omtale av Kunnskapsløftets tiår fra 2000-2010 Liv Kari B. Tønnessen har tidligere gitt ut flere bøker og arbeidet som førsteamanuensis i pedagogikk.