Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Norsk utdanningshistorie

    Norsk utdanningshistorie

    Norsk utdanningshistorie

    Norsk utdanningshistorie (en innføring med fokus på grunnskolens utvikling)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788245011999

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    2

    Sider:

    187

    Vekt:

    362 gr

    Alder:

    Voksen

    Norsk utdanningshistorie
    Fagbokforl.
    9788245011999

    Forlagets omtale:

    Denne boken gir en grunnleggende oversikt over norsk utdanningshistorie fra middelalderen til 2011. Fokus er skolen for alle samfunnets barn - fra allmueskole til folkeskole og grunnskole, men også hvordan barnehager og ulike typer gymnas, yrkesskoler, høgskoler og universiteter har utviklet seg. LES MER Utdanning har vært - og er - en arena for politiske og pedagogiske debatter og kamper. Samtidig har utviklingen ført til at utdanning har blitt et ekspanderende felt, både i de fleste enkeltmenneskers liv og i samfunnet. Samtidig som Tønnessen gir denne oversikt, utfordres leseren også til å se på fortiden for å kunne forstå dagens skole og skolekultur og den plassen skolen har i samfunnet. Boken gir også en bred omtale av "Kunnskapsløftets tiår" fra 2000-2010 Liv Kari B. Tønnessen har tidligere gitt ut flere bøker og arbeidet som førsteamanuensis i pedagogikk. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken gir en grunnleggende oversikt over norsk utdanningshistorie fra middelalderen til 2011. Fokus er skolen for alle samfunnets barn - fra allmueskole til folkeskole og grunnskole, men også hvordan barnehager og ulike typer gymnas, yrkesskoler, høgskoler og universiteter har utviklet seg. Utdanning har vært - og er - en arena for politiske og pedagogiske debatter og kamper. Samtidig har utviklingen ført til at utdanning har blitt et ekspanderende felt, både i de fleste enkeltmenneskers liv og i samfunnet. Samtidig som Tønnessen gir denne oversikt, utfordres leseren også til å se på fortiden for å kunne forstå dagens skole og skolekultur og den plassen skolen har i samfunnet. Boken gir også en bred omtale av "Kunnskapsløftets tiår" fra 2000-2010 Liv Kari B. Tønnessen har tidligere gitt ut flere bøker og arbeidet som førsteamanuensis i pedagogikk.