Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Norskdidaktikk

    Norskdidaktikk

    Norskdidaktikk

    Norskdidaktikk (ei grunnbok)

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788215013756

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    3

    Sider:

    471

    Vekt:

    887 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Norskdidaktikk
    Universitetsforl.
    9788215013756

    Haugenboks omtale:

    Boka viser hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Forfatterne legger fram mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis. Boka har ei grundig innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for e LES MER lever med norsk som andrespråk. Boka bygger videre på Norskdidaktikk 1 - ei grunnbok som kom i 1999. Har litteraturliste og stikkord. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka viser hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Forfatterne legger fram mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis. Boka har ei grundig innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for elever med norsk som andrespråk. Boka bygger videre på Norskdidaktikk 1 - ei grunnbok som kom i 1999. Har litteraturliste og stikkord.

    Forlagets omtale:

    Boka gir en innføring i rammer og retningslinjer, strategier og metoder for norskundervisning i grunnskolen. Norsklærerens rolle blir drøftet i forhold til fagutvikling, fagsyn og læringssyn, med spesielt blikk for barn og unges oppvekstvilkår og språkutvikling. Forfatterne kopler norskfaglig LES MER basisstoff til aktuelle språkpedagogiske og litteraturpedagogiske innfallsvinkler. Boka gir blant annet en innføring i den første lese- og skriveopplæringen, den omhandler vurdering i norskfaget og IKT som verktøy. I denne tredje utgaven er stoffet gjennomgått og oppdatert mot ny forskning og praksis i pakt med KL06 sine nye føringer for norskfaget. Bokas bidragsytere er dyktige fagfolk som jobber med norskfaget i grunnskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Sør-Trøndelag: Jon Smidt, Inge Moslet, Thoralf Berg, Peer Harry Bjørkeng, Ingrid Rygg Haanæs, Harald Morten Iversen, Ann Sylvi Larsen, Rutt Trøite Lorentzen, Synnøve Matre, Sture Nome, Dagrun Kibsgaard Sjøhelle, Randi Solheim, Anne Charlotte Torvatn, Beret Wicklund og Arne Johannes Aasen. LES MINDRE Forlagets omtale Boka gir en innføring i rammer og retningslinjer, strategier og metoder for norskundervisning i grunnskolen. Norsklærerens rolle blir drøftet i forhold til fagutvikling, fagsyn og læringssyn, med spesielt blikk for barn og unges oppvekstvilkår og språkutvikling. Forfatterne kopler norskfaglig basisstoff til aktuelle språkpedagogiske og litteraturpedagogiske innfallsvinkler. Boka gir blant annet en innføring i den første lese- og skriveopplæringen, den omhandler vurdering i norskfaget og IKT som verktøy. I denne tredje utgaven er stoffet gjennomgått og oppdatert mot ny forskning og praksis i pakt med KL06 sine nye føringer for norskfaget. Bokas bidragsytere er dyktige fagfolk som jobber med norskfaget i grunnskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Sør-Trøndelag: Jon Smidt, Inge Moslet, Thoralf Berg, Peer Harry Bjørkeng, Ingrid Rygg Haanæs, Harald Morten Iversen, Ann Sylvi Larsen, Rutt Trøite Lorentzen, Synnøve Matre, Sture Nome, Dagrun Kibsgaard Sjøhelle, Randi Solheim, Anne Charlotte Torvatn, Beret Wicklund og Arne Johannes Aasen.