Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Nye stemmer i norsk pedagogisk humanioraforskning

Nye stemmer i norsk pedagogisk humanioraforskning

Nye stemmer i norsk pedagogisk humanioraforskning

Nye stemmer i norsk pedagogisk humanioraforskning

På lager - sendes nå ( 1 stk. )

289,- Nå 247,-

ISBN:

9788245010770

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2011

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

238

Vekt:

475 gr

Alder:

Voksen

Nye stemmer i norsk pedagogisk humanioraforskning
Fagbokforl.
9788245010770

Forlagets omtale:

Denne boka er et av resultatene fra den NFR-finansierte nasjonale forskerskolen Humaniorastudier i pedagogikk. Her presenterer åtte medlemmer seg med artikler som er relatert til doktorgradsprosjektene deres. Disse nye stemmene som naturligvis ikke utgjør alle nye stemmer i norsk pedagogisk LES MER humanioraforskning viser at feltene pedagogisk filosofi og historie har en gledelig rekruttering. Artiklene illustrerer det store mangfoldet i pedagogisk filosofi og historie. Her finner vi glimt fra spesialpedagogikkens historie, og entreprenørskap er temaet i to artikler, fra helt ulike perspektiver. Det føres diskusjoner om hva som skjer når vi plutselig ser ting på en annen måte, og om mulighetene for et naturalistisk danningsbegrep. Til slutt finner vi artikler om norsk pedagogisk historie, fra etterkrigstidens demokratiopplæring via et lærerutdanningsforsøk til ivaretakelsen av vår kollektive pedagogiske hukommelse. Tone Kvernbekk er professor i pedagogisk filosofi ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Lars Løvlie er professor emeritus ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. MEDIA: Einar Sundsdal, Danning nedenfra, artikkel på salongen.no. Lagt ut 7. mai 2012. http://salongen.no/-/bulletin/show/732578_danning-nedenfra "Foruten å være verdifull som bok, staker denne utgivelsen ut en vei i pedagogisk forskning som er av stor betydning for Norge som demokrati" Hansjörg Hohr, Norsk Pedagogisk Tidsskrift LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka er et av resultatene fra den NFR-finansierte nasjonale forskerskolen Humaniorastudier i pedagogikk. Her presenterer åtte medlemmer seg med artikler som er relatert til doktorgradsprosjektene deres. Disse nye stemmene som naturligvis ikke utgjør alle nye stemmer i norsk pedagogisk humanioraforskning viser at feltene pedagogisk filosofi og historie har en gledelig rekruttering. Artiklene illustrerer det store mangfoldet i pedagogisk filosofi og historie. Her finner vi glimt fra spesialpedagogikkens historie, og entreprenørskap er temaet i to artikler, fra helt ulike perspektiver. Det føres diskusjoner om hva som skjer når vi plutselig ser ting på en annen måte, og om mulighetene for et naturalistisk danningsbegrep. Til slutt finner vi artikler om norsk pedagogisk historie, fra etterkrigstidens demokratiopplæring via et lærerutdanningsforsøk til ivaretakelsen av vår kollektive pedagogiske hukommelse. Tone Kvernbekk er professor i pedagogisk filosofi ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Lars Løvlie er professor emeritus ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. MEDIA: Einar Sundsdal, Danning nedenfra, artikkel på salongen.no. Lagt ut 7. mai 2012. http://salongen.no/-/bulletin/show/732578_danning-nedenfra "Foruten å være verdifull som bok, staker denne utgivelsen ut en vei i pedagogisk forskning som er av stor betydning for Norge som demokrati" Hansjörg Hohr, Norsk Pedagogisk Tidsskrift

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.