Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk På spor etter lek

    På spor etter lek

    På spor etter lek

    På spor etter lek (lek under moderne vilkår)

    På lager - sendes nå

    329,-

    ISBN:

    9788232102020

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    237

    Alder:

    Voksen

    På spor etter lek
    Fagbokforl.
    9788232102020

    Forlagets omtale:

    Hva forstår vi med barns lek? Og hva slags vilkår får leken under moderne vilkår? Lek utgjør en stor del av barndommen og har interessert forskere til alle tider. Imidlertid eksisterer det svært ulike oppfatninger om lekens betydning og rolle. Mens noen fokuserer på lekens verdi for barns LES MER utvikling og læring, er andre forskere mer opptatt av lekens egenverdi. I denne boken samles svenske, danske og norske forskere med det som mål å vise mangfoldet og ulike betydninger som leken kan ha i barnets liv. Boken er ment å skulle inspirere og bevisstgjøre barnehagelærerstudenter og praktikere til å bedre forstå lekens vesen og betydning for barn. Blant noen av tema som belyses er lek og identitet lek og etikk leketøyets muligheter lekens egenverdi lærende lek lekestemning lekens sosialpsykologiske betydning voksnes ansvar for å tilrettelegge for lek bevegelseslek kjønnsperspektiv på lek lek som eksistensiell kraft barn som ikke leker, utforskende konstruksjonslek, fantasilek multimodal lek og lekens paradoks LES MINDRE Forlagets omtale Hva forstår vi med barns lek? Og hva slags vilkår får leken under moderne vilkår? Lek utgjør en stor del av barndommen og har interessert forskere til alle tider. Imidlertid eksisterer det svært ulike oppfatninger om lekens betydning og rolle. Mens noen fokuserer på lekens verdi for barns utvikling og læring, er andre forskere mer opptatt av lekens egenverdi. I denne boken samles svenske, danske og norske forskere med det som mål å vise mangfoldet og ulike betydninger som leken kan ha i barnets liv. Boken er ment å skulle inspirere og bevisstgjøre barnehagelærerstudenter og praktikere til å bedre forstå lekens vesen og betydning for barn. Blant noen av tema som belyses er lek og identitet lek og etikk leketøyets muligheter lekens egenverdi lærende lek lekestemning lekens sosialpsykologiske betydning voksnes ansvar for å tilrettelegge for lek bevegelseslek kjønnsperspektiv på lek lek som eksistensiell kraft barn som ikke leker, utforskende konstruksjonslek, fantasilek multimodal lek og lekens paradoks

    Emner: Lek