Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk mellom teori og praksis

    Pedagogikk mellom teori og praksis

    Pedagogikk mellom teori og praksis

    Pedagogikk mellom teori og praksis

    Forfatter Damm

    (Mogens Hansen - Forfatter)

    Damm

    (Lars Helle - Redaktør)

    Damm

    (Bodil Sunde - Oversetter)

    Damm

    (Torgeir Ulshagen - Oversetter)

    Damm

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    169,- Nå 144,-

    ISBN:

    9788204102539

    Forlag:

    Damm

    Trykkeår:

    2004

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    45

    Vekt:

    130 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Lærerbiblioteket

    Pedagogikk mellom teori og praksis
    Damm
    9788204102539

    Forlagets omtale:

    Her diskuteres forholdet mellom teori og praksis og pedagogens forhold til kunnskap. Sentrale begreper er veiledning, undervisning og læring. Artikkelen er aktuell for studenter i alle typer lærerutdanninger. "Teori uten praksis er gold og praksis uten teori er retningsløs". Forfatterne LES MER diskuterer pedagogens forhold til kunnskap og argumetnerer for at kunnskapen har tre siktemål: bidra til forståelse skape grunnlag for nødvendig utvikling av nye begreper bidra til at kjente begreper får nytt innhold Forfatterne argumenterer for at det er selve relasjonen mellom barn og voksne som utgjør objektet for den pedagogiske praksis. Videre inneholder boka en spennede drøfting av det som kalles teorityranni og praksistyranni. Pedagogikk mellom teori og praksis inngår i serien Lærerbiblioteket. Artikkelen står også i boka Pedagogikk - mangfold og muligheter. LES MINDRE Forlagets omtale Her diskuteres forholdet mellom teori og praksis og pedagogens forhold til kunnskap. Sentrale begreper er veiledning, undervisning og læring. Artikkelen er aktuell for studenter i alle typer lærerutdanninger. "Teori uten praksis er gold og praksis uten teori er retningsløs". Forfatterne diskuterer pedagogens forhold til kunnskap og argumetnerer for at kunnskapen har tre siktemål: bidra til forståelse skape grunnlag for nødvendig utvikling av nye begreper bidra til at kjente begreper får nytt innhold Forfatterne argumenterer for at det er selve relasjonen mellom barn og voksne som utgjør objektet for den pedagogiske praksis. Videre inneholder boka en spennede drøfting av det som kalles teorityranni og praksistyranni. Pedagogikk mellom teori og praksis inngår i serien Lærerbiblioteket. Artikkelen står også i boka Pedagogikk - mangfold og muligheter.

    Emner: Pedagogikk

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.