Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Pedagogikk mellom teori og praksis

    Pedagogikk mellom teori og praksis

    Pedagogikk mellom teori og praksis

    Pedagogikk mellom teori og praksis

    Forfatter Damm

    (Mogens Hansen - Forfatter)

    Damm

    (Lars Helle - Redaktør)

    Damm

    (Bodil Sunde - Oversetter)

    Damm

    (Torgeir Ulshagen - Oversetter)

    Damm

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    169,- Nå 84,-

    ISBN:

    9788204102539

    Forlag:

    Damm

    Trykkeår:

    2004

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    45

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Lærerbiblioteket

    Pedagogikk mellom teori og praksis
    Damm
    9788204102539

    Haugenboks omtale:

    Forfatterne diskuterer pedagogens forhold til kunnskap og argumenterer for at kunnskapen har disse tre siktemålene: bidra til forståelse, skape grunnlag for nødvendig utvikling av nye begreper ob bidra til at kjente begreper får nytt innhold. Har litteraturliste. Haugenboks omtale Forfatterne diskuterer pedagogens forhold til kunnskap og argumenterer for at kunnskapen har disse tre siktemålene: bidra til forståelse, skape grunnlag for nødvendig utvikling av nye begreper ob bidra til at kjente begreper får nytt innhold. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    "Teori uten praksis er gold og praksis uten teori er retningsløs". Forfatterne diskuterer pedagogens forhold til kunnskap og argumetnerer for at kunnskapen har tre siktemål: - bidra til forståelse - skape grunnlag for nødvendig utvikling av nye begreper - bidra til at kjente begreper får nytt LES MER innhold Forfatterne argumenterer for at det er selve relasjonen mellom barn og voksne som utgjør objektet for den pedagogiske praksis. Videre inneholder boka en spennede drøfting av det som kalles teorityranni og praksistyranni. Pedagogikk mellom teori og praksis inngår i serien Lærerbiblioteket. Artikkelen står også i boka Pedagogikk - mangfold og muligheter. LES MINDRE Forlagets omtale "Teori uten praksis er gold og praksis uten teori er retningsløs". Forfatterne diskuterer pedagogens forhold til kunnskap og argumetnerer for at kunnskapen har tre siktemål: - bidra til forståelse - skape grunnlag for nødvendig utvikling av nye begreper - bidra til at kjente begreper får nytt innhold Forfatterne argumenterer for at det er selve relasjonen mellom barn og voksne som utgjør objektet for den pedagogiske praksis. Videre inneholder boka en spennede drøfting av det som kalles teorityranni og praksistyranni. Pedagogikk mellom teori og praksis inngår i serien Lærerbiblioteket. Artikkelen står også i boka Pedagogikk - mangfold og muligheter.

    Emner: Pedagogikk