Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Pedagogikk og elevkunnskap

    Pedagogikk og elevkunnskap

    Pedagogikk og elevkunnskap

    Pedagogikk og elevkunnskap (en første innføring til læreryrket)

    Forfatter Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788202294380

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    252

    Vekt:

    368 gr

    Alder:

    Voksen

    Pedagogikk og elevkunnskap
    Cappelen akademisk
    9788202294380

    Haugenboks omtale:

    Denne boken handler om hvordan lærere kan skape et godt læringsmiljø for hver enkelt elev, og motivere dem for det lærestoffet som skal formidles. Forfatteren mener at den viktigste oppgaven læreren har er å bruke kreativitet for å få elevene interessert i det skolen skal formidle. Boken er ment som LES MER en første innføring i læreryrket for studenter og nyutdannede. Med litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken handler om hvordan lærere kan skape et godt læringsmiljø for hver enkelt elev, og motivere dem for det lærestoffet som skal formidles. Forfatteren mener at den viktigste oppgaven læreren har er å bruke kreativitet for å få elevene interessert i det skolen skal formidle. Boken er ment som en første innføring i læreryrket for studenter og nyutdannede. Med litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Ved hjelp av gode og konkrete eksempler beskriver forfatteren av denne boka sentrale sider av lærerarbeidet slik det kan fortone seg for yrkesutøverne. Det er gjennom arbeidet sitt at lærere har muligheter til å forandre og forbedre elevenes opplevelse av skolen. Derfor er det lærernes handlinger LES MER som i denne boka blir gjort til gjenstand for beskrivelse og analyse. Å kunne skille mellom hva lærere kan gjøre noe med, og hva de må lære seg å leve med, er ifølge forfatteren en viktig del av den profesjonelle bevisstheten. Denne boka handler derfor, i bred forstand, om undervisning. Sissel Østrem mener at lærere ved å utvikle sin undervisningskunst kan bidra til å vekke elevenes interesse for kunnskap om fag, seg selv og andre mennesker. For lærerens største utfordring er å få elevene til å fatte interesse for det skolen skal formidle. Hun mener også at det å diskutere motsigelser og alternative forklaringsmodeller i undervisningsarbeidet også kan gjøre arbeidet som lærer morsommere enn hvis man tror det finnes en forklaring og en løsning på et problem. Boka henvender seg først og fremst til studenter i grunnskolelærerutdanningen og til nyutdannede lærere som står på startstreken av sin yrkeskarriere. LES MINDRE Forlagets omtale Ved hjelp av gode og konkrete eksempler beskriver forfatteren av denne boka sentrale sider av lærerarbeidet slik det kan fortone seg for yrkesutøverne. Det er gjennom arbeidet sitt at lærere har muligheter til å forandre og forbedre elevenes opplevelse av skolen. Derfor er det lærernes handlinger som i denne boka blir gjort til gjenstand for beskrivelse og analyse. Å kunne skille mellom hva lærere kan gjøre noe med, og hva de må lære seg å leve med, er ifølge forfatteren en viktig del av den profesjonelle bevisstheten. Denne boka handler derfor, i bred forstand, om undervisning. Sissel Østrem mener at lærere ved å utvikle sin undervisningskunst kan bidra til å vekke elevenes interesse for kunnskap om fag, seg selv og andre mennesker. For lærerens største utfordring er å få elevene til å fatte interesse for det skolen skal formidle. Hun mener også at det å diskutere motsigelser og alternative forklaringsmodeller i undervisningsarbeidet også kan gjøre arbeidet som lærer morsommere enn hvis man tror det finnes en forklaring og en løsning på et problem. Boka henvender seg først og fremst til studenter i grunnskolelærerutdanningen og til nyutdannede lærere som står på startstreken av sin yrkeskarriere.