Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk og politikk

Pedagogikk og politikk

Pedagogikk og politikk

Pedagogikk og politikk (festskrift til Alfred Oftedal Telhaug i anledning 70-års dagen 25. september 2004)

Levering 2-6 dager

479,- Nå 410,-

ISBN:

9788202239251

Forlag:

Cappelen akademisk

Trykkeår:

2004

Utgitt:

2004

Utgave:

1

Sider:

461

Vekt:

876 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Bokmål og Svensk

Pedagogikk og politikk
Cappelen akademisk
9788202239251

Forlagets omtale:

I denne boken har en rekke norske og nordiske pedagoger kommet sammen for å hylle en av de viktigste bidragsyterne til norsk utdanningsforskning og skoledebatt de siste tiårene. Artikkelforfatterne tar utgangspunkt i det sentrale temaet i Alfred Oftedal Telhaugs omfattende forfatterskap: forholdet LES MER mellom utdanning og politikk. Gjennom et historisk, samtidsrelatert og internasjonalt komparativt perspektiv har Telhaug studert og analysert utdanningspolitiske motiver, posisjoner, beslutningsprosesser, skolereformer og det norske utdanningssystemets utvikling. Som en av få forskere i vårt land har han i de senere år systematisk viet det utdanningspolitiske feltet oppmerksomhet og bidratt til å holde i hevd denne tradisjonen innenfor norsk pedagogisk forskning. Gjennom aktiv deltakelse i det offentlige ordskiftet kommenterer han den politiske dagsordenen og markerer sitt syn på skolepolitiske spørsmål. Festskriftets overordnede og samlende tema er derfor samspillet mellom utdanning og politikk og utdanningspolitikkens forutsetninger, implikasjoner og konsekvenser. Bidragsyterne retter oppmerksomheten mot sentrale sider ved Telhaugs forfatterskap og tar opp temaer som kommersialisering av utdanningspolitikken, evaluering som styringsverktøy, grunnopplæringen i utvikling og læreren mellom styring og frihet. Avslutningsvis slipper jubilanten selv til og gir til kjenne sitt syn på morgendagens gode skole. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boken har en rekke norske og nordiske pedagoger kommet sammen for å hylle en av de viktigste bidragsyterne til norsk utdanningsforskning og skoledebatt de siste tiårene. Artikkelforfatterne tar utgangspunkt i det sentrale temaet i Alfred Oftedal Telhaugs omfattende forfatterskap: forholdet mellom utdanning og politikk. Gjennom et historisk, samtidsrelatert og internasjonalt komparativt perspektiv har Telhaug studert og analysert utdanningspolitiske motiver, posisjoner, beslutningsprosesser, skolereformer og det norske utdanningssystemets utvikling. Som en av få forskere i vårt land har han i de senere år systematisk viet det utdanningspolitiske feltet oppmerksomhet og bidratt til å holde i hevd denne tradisjonen innenfor norsk pedagogisk forskning. Gjennom aktiv deltakelse i det offentlige ordskiftet kommenterer han den politiske dagsordenen og markerer sitt syn på skolepolitiske spørsmål. Festskriftets overordnede og samlende tema er derfor samspillet mellom utdanning og politikk og utdanningspolitikkens forutsetninger, implikasjoner og konsekvenser. Bidragsyterne retter oppmerksomheten mot sentrale sider ved Telhaugs forfatterskap og tar opp temaer som kommersialisering av utdanningspolitikken, evaluering som styringsverktøy, grunnopplæringen i utvikling og læreren mellom styring og frihet. Avslutningsvis slipper jubilanten selv til og gir til kjenne sitt syn på morgendagens gode skole.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.