Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk under livets tre

    Pedagogikk under livets tre

    Pedagogikk under livets tre

    Pedagogikk under livets tre

    Levering 2-6 dager

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788232103560

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    191

    Vekt:

    386 gr

    Alder:

    Voksen

    Pedagogikk under livets tre
    Akademika
    9788232103560

    Forlagets omtale:

    Pedagogikkfaget i Norge er inne i en krise som kan minne om 1970-tallets positivismestrid. Sentralt i debatten står spørsmålet: Skal pedagogikk være et nyttefag i sosial forming av mennesker, der effektivitet og rapportering av målbare resultater i stor grad legger premissene for faget? Dagens LES MER debatt skiller seg fra positivismestriden på flere måter, men en del av de grunnleggende spørsmålene er de samme: Hvilke kunnskaper er ønskelige, og hvorfor? De som i dag forsøker å ta til motmæle mot dominerende effektivitetsdiskurser, har ikke revolusjon og omkalfatring av det bestående som mål, men protestene er like fullt fundert i alvorlige bekymringer for utviklingen i norsk skole og utdanning. Forfatterne i denne boken er opptatt av hva slags motstand som er ønskelig og mulig i dagens pedagogiske landskap. Deres motstemmer i den pågående striden om pedagogikkens retning er i stor grad inspirert av ideer utviklet av professor Øivind Haaland gjennom hans lange virke ved Høgskolen i Lillehammer LES MINDRE Forlagets omtale Pedagogikkfaget i Norge er inne i en krise som kan minne om 1970-tallets positivismestrid. Sentralt i debatten står spørsmålet: Skal pedagogikk være et nyttefag i sosial forming av mennesker, der effektivitet og rapportering av målbare resultater i stor grad legger premissene for faget? Dagens debatt skiller seg fra positivismestriden på flere måter, men en del av de grunnleggende spørsmålene er de samme: Hvilke kunnskaper er ønskelige, og hvorfor? De som i dag forsøker å ta til motmæle mot dominerende effektivitetsdiskurser, har ikke revolusjon og omkalfatring av det bestående som mål, men protestene er like fullt fundert i alvorlige bekymringer for utviklingen i norsk skole og utdanning. Forfatterne i denne boken er opptatt av hva slags motstand som er ønskelig og mulig i dagens pedagogiske landskap. Deres motstemmer i den pågående striden om pedagogikkens retning er i stor grad inspirert av ideer utviklet av professor Øivind Haaland gjennom hans lange virke ved Høgskolen i Lillehammer

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.