Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Pedagogisk aksjonsforskning

    Pedagogisk aksjonsforskning

    Pedagogisk aksjonsforskning

    Pedagogisk aksjonsforskning (tilnærminger, eksempler og kunnskapsfilosofisk grunnlag)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    549,- Nå 475,-

    ISBN:

    9788205404939

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    319

    Vekt:

    596 gr

    Alder:

    Voksen

    Pedagogisk aksjonsforskning
    Gyldendal akademisk
    9788205404939

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren gir her en presentasjon av ulike tilnærminger til pedagogisk aksjonsforskning, med vekt på en didaktisk innfallsvinkel. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og pedagogikk. Med litteraturliste. Haugenboks omtale Forfatteren gir her en presentasjon av ulike tilnærminger til pedagogisk aksjonsforskning, med vekt på en didaktisk innfallsvinkel. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og pedagogikk. Med litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Pedagogisk aksjonsforskning handler om å utvikle læreres profesjonskunnskap gjennom systematisk, forskningsbasert utvikling av lærerpraksis. Det er en økende interesse for praksisbasert forskning i forhold til lærerprofesjonen. Bakgrunnen er relevansproblemer en møter i lærerutdanningene og i LES MER læreryrkets kunnskapsgrunnlag.forfatteren gir en grundig presentasjon av ulike tilnærminger til pedagogisk aksjonsforskning, med vekt på en didaktisk innfallsvinkel. Det kunnskapsfilosofiske grunnlaget i slik forskning blir inngående drøftet. Her går forfatteren inn på Habermas, Wittgenstein og Heideggers filosofi. Hiim gir en rekke eksempler fra konkrete aksjonsforskningsprosjekter, og hun relaterer dem til sentrale metodologiske prinsipper i denne typen forskning.Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og pedagogikk, og alle som arbeider med utdanning og forskning knyttet til lærerprofesjonen. LES MINDRE Forlagets omtale Pedagogisk aksjonsforskning handler om å utvikle læreres profesjonskunnskap gjennom systematisk, forskningsbasert utvikling av lærerpraksis. Det er en økende interesse for praksisbasert forskning i forhold til lærerprofesjonen. Bakgrunnen er relevansproblemer en møter i lærerutdanningene og i læreryrkets kunnskapsgrunnlag.forfatteren gir en grundig presentasjon av ulike tilnærminger til pedagogisk aksjonsforskning, med vekt på en didaktisk innfallsvinkel. Det kunnskapsfilosofiske grunnlaget i slik forskning blir inngående drøftet. Her går forfatteren inn på Habermas, Wittgenstein og Heideggers filosofi. Hiim gir en rekke eksempler fra konkrete aksjonsforskningsprosjekter, og hun relaterer dem til sentrale metodologiske prinsipper i denne typen forskning.Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og pedagogikk, og alle som arbeider med utdanning og forskning knyttet til lærerprofesjonen.