Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning

    Pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning

    Pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning

    Pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning (en framtidsrettet læringsstrategi)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788202446604

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    168

    Vekt:

    328 gr

    Alder:

    Voksen

    Pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning
    Cappelen Damm akademisk
    9788202446604

    Forlagets omtale:

    Entreprenørskap i utdanningen er blitt et fenomen på den internasjonale politiske agenda, og beskrives som en nøkkelkompetanse i et fremtidsperspektiv. På dette grunnlaget har policydokumentene over flere år gitt lærerutdanningen en framtredende rolle og betydning i å kvalifisere framtidige lærere LES MER som har entreprenøriell kunnskap, ferdigheter og holdninger. Policyen gjenspeiler seg imidlertid ikke i utstrakt grad i lærerutdanningens praksis. Begrunnelsene for dette er bl.a. manglende kunnskap og kompetanse om pedagogisk entreprenørskap hos utdanningens ledelse og lærere. Denne boka fokuserer derfor på pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanningene. Målet er å bidra til større forståelse og kunnskap som kan stimulere til implementering av temaet i lærerutdanningens kontekst. Forfatteren formidler kunnskap om hva entreprenørskap i lærerutdanningen kan innebære ved å belyse og analysere entreprenørskap som et multidisiplinært fenomen. Hovedfokuset rettes imidlertid mot den pedagogiske fagdisiplinen. Videre utdypes begrunnelsene for entreprenørskapets pedagogiske og didaktiske plass i lærerutdanningens kontekst. Røe Ødegård problematiserer avslutningsvis hvordan pedagogisk entreprenørskap kan implementeres og gjennomføres i lærerutdanningene. LES MINDRE Forlagets omtale Entreprenørskap i utdanningen er blitt et fenomen på den internasjonale politiske agenda, og beskrives som en nøkkelkompetanse i et fremtidsperspektiv. På dette grunnlaget har policydokumentene over flere år gitt lærerutdanningen en framtredende rolle og betydning i å kvalifisere framtidige lærere som har entreprenøriell kunnskap, ferdigheter og holdninger. Policyen gjenspeiler seg imidlertid ikke i utstrakt grad i lærerutdanningens praksis. Begrunnelsene for dette er bl.a. manglende kunnskap og kompetanse om pedagogisk entreprenørskap hos utdanningens ledelse og lærere. Denne boka fokuserer derfor på pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanningene. Målet er å bidra til større forståelse og kunnskap som kan stimulere til implementering av temaet i lærerutdanningens kontekst. Forfatteren formidler kunnskap om hva entreprenørskap i lærerutdanningen kan innebære ved å belyse og analysere entreprenørskap som et multidisiplinært fenomen. Hovedfokuset rettes imidlertid mot den pedagogiske fagdisiplinen. Videre utdypes begrunnelsene for entreprenørskapets pedagogiske og didaktiske plass i lærerutdanningens kontekst. Røe Ødegård problematiserer avslutningsvis hvordan pedagogisk entreprenørskap kan implementeres og gjennomføres i lærerutdanningene.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.