Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Pedagogisk filosofi

    Pedagogisk filosofi

    Pedagogisk filosofi

    Pedagogisk filosofi

    Forfatter Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    375,- Nå 324,-

    ISBN:

    9788276743944

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    1998

    Utgitt:

    1998

    Utgave:

    1

    Sider:

    252

    Vekt:

    480 gr

    Alder:

    Voksen

    Pedagogisk filosofi
    Fagbokforl.
    9788276743944

    Forlagets omtale:

    Enhver pedagog bør danne seg en oppfatning av de filosofiske spørsmålene som utgjør grunnlaget for all pedagogisk virksomhet. Hva slags oppgave skal pedagogikken ha i samfunnet? Skal skolen være kulturreproduserende eller kulturforandrende? Denne boken presenterer og sammenligner ulike filosofiske LES MER retninger og gir en bred oversikt over den pedagogiske filosofien. Innenfor hver retning behandles forskjellige filosofers syn på bl.a. kunnskap, etikk, samfunn, oppdragelse, undervisning og utdanning. Blant disse finnes Platon, Aristoteles, Locke, Kant, Rousseau, Pestalozzi, Marx og Dewey - og moderne pedagoger som Piaget, Vygotskij og Cherryholmes. Boken henvender seg blant annet til studenter i lærerutdanning og pedagogikk ved universitet og høyskole. Christer Stensmo er dosent i pedagogikk og arbeider ved Institutionen för lärarutbildning ved Uppsala universitet, Sverige.Enhver pedagog bør danne seg en oppfatning av de filosofiske spørsmålene som utgjør grunnlaget for all pedagogisk virksomhet. Hva slags oppgave skal pedagogikken ha i samfunnet? Skal skolen være kulturreproduserende eller kulturforandrende? Denne boken presenterer og sammenligner ulike filosofiske retninger og gir en bred oversikt over den pedagogiske filosofien. Innenfor hver retning behandles forskjellige filosofers syn på bl.a. kunnskap, etikk, samfunn, oppdragelse, undervisning og utdanning. Blant disse finnes Platon, Aristoteles, Locke, Kant, Rousseau, Pestalozzi, Marx og Dewey - og moderne pedagoger som Piaget, Vygotskij og Cherryholmes. Boken henvender seg blant annet til studenter i lærerutdanning og pedagogikk ved universitet og høyskole. Christer Stensmo er dosent i pedagogikk og arbeider ved Institutionen för lärarutbildning ved Uppsala universitet, Sverige. LES MINDRE Forlagets omtale Enhver pedagog bør danne seg en oppfatning av de filosofiske spørsmålene som utgjør grunnlaget for all pedagogisk virksomhet. Hva slags oppgave skal pedagogikken ha i samfunnet? Skal skolen være kulturreproduserende eller kulturforandrende? Denne boken presenterer og sammenligner ulike filosofiske retninger og gir en bred oversikt over den pedagogiske filosofien. Innenfor hver retning behandles forskjellige filosofers syn på bl.a. kunnskap, etikk, samfunn, oppdragelse, undervisning og utdanning. Blant disse finnes Platon, Aristoteles, Locke, Kant, Rousseau, Pestalozzi, Marx og Dewey - og moderne pedagoger som Piaget, Vygotskij og Cherryholmes. Boken henvender seg blant annet til studenter i lærerutdanning og pedagogikk ved universitet og høyskole. Christer Stensmo er dosent i pedagogikk og arbeider ved Institutionen för lärarutbildning ved Uppsala universitet, Sverige.Enhver pedagog bør danne seg en oppfatning av de filosofiske spørsmålene som utgjør grunnlaget for all pedagogisk virksomhet. Hva slags oppgave skal pedagogikken ha i samfunnet? Skal skolen være kulturreproduserende eller kulturforandrende? Denne boken presenterer og sammenligner ulike filosofiske retninger og gir en bred oversikt over den pedagogiske filosofien. Innenfor hver retning behandles forskjellige filosofers syn på bl.a. kunnskap, etikk, samfunn, oppdragelse, undervisning og utdanning. Blant disse finnes Platon, Aristoteles, Locke, Kant, Rousseau, Pestalozzi, Marx og Dewey - og moderne pedagoger som Piaget, Vygotskij og Cherryholmes. Boken henvender seg blant annet til studenter i lærerutdanning og pedagogikk ved universitet og høyskole. Christer Stensmo er dosent i pedagogikk og arbeider ved Institutionen för lärarutbildning ved Uppsala universitet, Sverige.