Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Pedagogisk utvikling

Pedagogisk utvikling

Pedagogisk utvikling

Pedagogisk utvikling (veier og omveier til en god skole)

Levering 2-6 dager

419,- Nå 358,-

ISBN:

9788202398644

Forlag:

Cappelen Damm akademisk

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

244

Vekt:

476 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Nynorsk, Bokmål og Svensk

Pedagogisk utvikling
Cappelen Damm akademisk
9788202398644

Forlagets omtale:

Hvilken vei bør den pedagogiske utviklingen gå? Forskere og myndigheter kan ha helt ulike svar på dette spørsmålet. Skolemyndighetene vil at de pedagogiske virksomhetene skal drives mer effektivt og samfunnsnyttig til fellesskapets beste. Mange pedagogiske forskere stiller seg imidlertid kritisk LES MER til forskning og evalueringer som avspeiler myndighetenes styringslyst og forhåndsoppfatninger. Forskerne som har skrevet denne boka, anbefaler at skolens vei ikke bør dikteres av kortsiktige og skjematiske oppskrifter på hva som virker, men på kritisk analyse, grundig uavhengig forskning og refleksjon. Gjennom historiske og aktuelle eksempler viser forfatterne hvordan pedagogiske danningsidealer og politisk styring ofte blir stående i et motsetningsforhold. De viser også at både svensk og norsk skole i økende grad er blitt i stand til å evaluere seg selv og skape løsninger som er mer treffsikre enn de skolevesen og internasjonale tester kan skaffe fram. Pedagogisk utvikling - veier og omveier til en god skole passer for alle som er opptatt av skolens pedagogiske grunnlag og hvordan skolen har blitt formet og bør formes i framtiden. LES MINDRE Forlagets omtale Hvilken vei bør den pedagogiske utviklingen gå? Forskere og myndigheter kan ha helt ulike svar på dette spørsmålet. Skolemyndighetene vil at de pedagogiske virksomhetene skal drives mer effektivt og samfunnsnyttig til fellesskapets beste. Mange pedagogiske forskere stiller seg imidlertid kritisk til forskning og evalueringer som avspeiler myndighetenes styringslyst og forhåndsoppfatninger. Forskerne som har skrevet denne boka, anbefaler at skolens vei ikke bør dikteres av kortsiktige og skjematiske oppskrifter på hva som virker, men på kritisk analyse, grundig uavhengig forskning og refleksjon. Gjennom historiske og aktuelle eksempler viser forfatterne hvordan pedagogiske danningsidealer og politisk styring ofte blir stående i et motsetningsforhold. De viser også at både svensk og norsk skole i økende grad er blitt i stand til å evaluere seg selv og skape løsninger som er mer treffsikre enn de skolevesen og internasjonale tester kan skaffe fram. Pedagogisk utvikling - veier og omveier til en god skole passer for alle som er opptatt av skolens pedagogiske grunnlag og hvordan skolen har blitt formet og bør formes i framtiden.

Emner: Pedagogikk

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.