Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Pedagogisk veiledning

    Pedagogisk veiledning

    Pedagogisk veiledning

    Pedagogisk veiledning (metoder og tilnærmingsmåter)

    Forfatter Pedlex norsk skoleinformasjon

    (Eli Kari Høihilder - Redaktør)

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    (Knut-Rune Olsen - Redaktør)

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    Levering 2-6 dager

    159,- Nå 135,-

    ISBN:

    9788278416983

    Forlag:

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    96

    Vekt:

    200 gr

    Alder:

    Voksen

    Pedagogisk veiledning
    Pedlex norsk skoleinformasjon
    9788278416983

    Forlagets omtale:

    Boka beskriver metoder og tilnærmingsmåter med bakgrunn i ulike veiledningstradisjoner og teorier om pedagogisk veiledning. Hovedvekten er lagt på det metodiske aspektet, og heftet gir praktiske eksempler og reiser aktuelle problemstillinger med sikte på å bidra til refleksjon, problemløsing og LES MER læring. Enkelte av kapitlene bygger på boka «Veiledning av nye lærere i skole og barnehage» (Høihilder og Olsen 2010). Kapitlene er omarbeidet eller nyskrevet for å rette seg mot det brede miljøet som arbeider med pedagogisk veiledning. INNHOLD: - Spørsmålstyper og kommunikasjon, Eli Kari Høihilder - Reflekterende veiledning, Knut-Rune Olsen - Mesterlære, Per Trondsen - Didaktisk relasjonstenkning som metaperspektiv, Hanne Lund-Kristensen - Faglige nettverksgrupper, Knut-Rune Olsen - Reflekterende team, Knut-Rune Olsen - Observasjon og veiledning, Tony Burner - Mikrolæring, Roar Engh - Gestaltveiledning, Per Trondsen - Dialogbasert gruppeveiledning, Kirsten Sivertsen Worum - Coaching, Eli Kari Høihilder - Løsningsfokusert tilnærming (LØFT), Vivian M. Luth-Hansen og Eli Kari Høihilder - Tegning som verktøy i veiledning, Kirsten Sivertsen Worum - Logg og blogg, Anne-Eliasbeth Utklev og Tor Arne Wølner - SØT-modellen: Fokus på endring, handling og mestring, Kjartan S. Kversøy Dette er en bok for alle som arbeider med veiledning i lærerutdanningen, i tillegg til praksislærere, skoleledere og lærere i skole og barnehage som ønsker å utvikle sine veiledningsstrategier ut fra teoretiske og praktiske problemstillinger i yrkeshverdagen. Heftet tar også sikte på å inspirere til bruk av kollegaveiledning i skoler og barnehager. LES MINDRE Forlagets omtale Boka beskriver metoder og tilnærmingsmåter med bakgrunn i ulike veiledningstradisjoner og teorier om pedagogisk veiledning. Hovedvekten er lagt på det metodiske aspektet, og heftet gir praktiske eksempler og reiser aktuelle problemstillinger med sikte på å bidra til refleksjon, problemløsing og læring. Enkelte av kapitlene bygger på boka «Veiledning av nye lærere i skole og barnehage» (Høihilder og Olsen 2010). Kapitlene er omarbeidet eller nyskrevet for å rette seg mot det brede miljøet som arbeider med pedagogisk veiledning. INNHOLD: - Spørsmålstyper og kommunikasjon, Eli Kari Høihilder - Reflekterende veiledning, Knut-Rune Olsen - Mesterlære, Per Trondsen - Didaktisk relasjonstenkning som metaperspektiv, Hanne Lund-Kristensen - Faglige nettverksgrupper, Knut-Rune Olsen - Reflekterende team, Knut-Rune Olsen - Observasjon og veiledning, Tony Burner - Mikrolæring, Roar Engh - Gestaltveiledning, Per Trondsen - Dialogbasert gruppeveiledning, Kirsten Sivertsen Worum - Coaching, Eli Kari Høihilder - Løsningsfokusert tilnærming (LØFT), Vivian M. Luth-Hansen og Eli Kari Høihilder - Tegning som verktøy i veiledning, Kirsten Sivertsen Worum - Logg og blogg, Anne-Eliasbeth Utklev og Tor Arne Wølner - SØT-modellen: Fokus på endring, handling og mestring, Kjartan S. Kversøy Dette er en bok for alle som arbeider med veiledning i lærerutdanningen, i tillegg til praksislærere, skoleledere og lærere i skole og barnehage som ønsker å utvikle sine veiledningsstrategier ut fra teoretiske og praktiske problemstillinger i yrkeshverdagen. Heftet tar også sikte på å inspirere til bruk av kollegaveiledning i skoler og barnehager.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.