Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Pedagogiske grunntanker

    Pedagogiske grunntanker

    Pedagogiske grunntanker

    Pedagogiske grunntanker (i et dannelsesperspektiv)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    369,- Nå 295,-

    ISBN:

    9788215020532

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    3

    Sider:

    250

    Vekt:

    406 gr

    Alder:

    Voksen

    Pedagogiske grunntanker
    Universitetsforl.
    9788215020532

    Haugenboks omtale:

    Pedagogikkens historie presenteres kronologisk, med vekt på en del sentrale problemområder. Formålet med boken er å hjelpe leseren til å se sammenhenger og røtter til dagens pedagogiske tanker. Har litteraturhenvisninger og navneregister. Boken er spesiellt rettet mot fremtidige lærere. Haugenboks omtale Pedagogikkens historie presenteres kronologisk, med vekt på en del sentrale problemområder. Formålet med boken er å hjelpe leseren til å se sammenhenger og røtter til dagens pedagogiske tanker. Har litteraturhenvisninger og navneregister. Boken er spesiellt rettet mot fremtidige lærere.

    Forlagets omtale:

    I våre dagers tenkning om skole og oppvekst er dannelse og utdannelse, kunnskap og kompetanse sentrale begreper. Bokas hovedtema er dannelse. Den er bygd opp rundt seks perspektiver på dannelse fra antikken til Kunnskapsløftet. Både pedagogisk idéhistorie og norsk skolehistorie er inkludert i LES MER framstillingen. Det første kapitlet handler om målet for oppdragelse og dannelse. Kapittel 2 handler om hvor dannelsen kommer fra. Kapittel 3 ser på utviklingen av skoler som utdannelsesinstitusjoner, med særlig vekt på utviklingen i Norge. Kapittel 4 diskuterer skolefagene som dannelsesmidler. Kapittel 5 gjør rede for arbeidsmåter og metoder som midler i dannelsesprosessen. Det siste kapitlet handler om utviklingen og innholdet i læringsbegrepet. Boka er en revidert og ajourført 3. utgave av Pedagogiske grunnproblemer i historisk lys. Det er særlig gitt større plass til dannelse, og utgaven har derfor endret tittel til Pedagogiske grunntanker i et dannelsesperspektiv. Boka er aktuell for personer i utdanning og yrker der opplæring, dannelse og omsorg står sentralt. Særlig aktuell er den for lærerutdanning for barnehage, grunnskole og videregående opplæring. Erling Solerød er førstelektor og har undervist i pedagogikk i lærerutdanningene ved Høgskolen i Østfold. LES MINDRE Forlagets omtale I våre dagers tenkning om skole og oppvekst er dannelse og utdannelse, kunnskap og kompetanse sentrale begreper. Bokas hovedtema er dannelse. Den er bygd opp rundt seks perspektiver på dannelse fra antikken til Kunnskapsløftet. Både pedagogisk idéhistorie og norsk skolehistorie er inkludert i framstillingen. Det første kapitlet handler om målet for oppdragelse og dannelse. Kapittel 2 handler om hvor dannelsen kommer fra. Kapittel 3 ser på utviklingen av skoler som utdannelsesinstitusjoner, med særlig vekt på utviklingen i Norge. Kapittel 4 diskuterer skolefagene som dannelsesmidler. Kapittel 5 gjør rede for arbeidsmåter og metoder som midler i dannelsesprosessen. Det siste kapitlet handler om utviklingen og innholdet i læringsbegrepet. Boka er en revidert og ajourført 3. utgave av Pedagogiske grunnproblemer i historisk lys. Det er særlig gitt større plass til dannelse, og utgaven har derfor endret tittel til Pedagogiske grunntanker i et dannelsesperspektiv. Boka er aktuell for personer i utdanning og yrker der opplæring, dannelse og omsorg står sentralt. Særlig aktuell er den for lærerutdanning for barnehage, grunnskole og videregående opplæring. Erling Solerød er førstelektor og har undervist i pedagogikk i lærerutdanningene ved Høgskolen i Østfold.