Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Perspektiver på livsmestring i skolen

    Perspektiver på livsmestring i skolen

    Perspektiver på livsmestring i skolen

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Audun Myskja - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Gunvor Marie Dyrdal - Medforfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Bjørn Grinde - Medforfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Per Ingvar Haukeland - Medforfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Anne Torhild Klomsten - Medforfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Torill Moen - Medforfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Marit Uthus - Medforfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    Forventes i salg 20.07.2020

    419,-

    ISBN:

    9788202651077

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    1

    Vekt:

    441 gr

    Alder:

    Voksen

    Perspektiver på livsmestring i skolen
    Cappelen Damm akademisk
    9788202651077

    Forlagets omtale:

    I denne boken presenteres ny kunnskap om folkehelse og livsmestring i skolen. Antologien består av ni kapitler der forfatterne belyser tematikken fra ulike fagtradisjoner. Boken kombinerer perspektiver fra både pedagogikk og medisin, og den ser på læring og helse som en helhet. Kapitlene LES MER omhandler blant annet: Prestasjonspresset: Et individuelt eller kollektivt ansvar? Gode lærer-elev-relasjoner: En tilnærming til temaet livsmestring i skolen Relasjonell kapasitetsbygging for samskaping Hvorfor og hvordan bruke mindfulness som en tilnærming til livsmestring Mestringsmedisin: Hvordan lære å regulere stress og oppmerksomhet Friluftsliv, naturnærvær og livsmestring Hvordan lytter vi til elevstemmen? Livsmestring har gjennom fagfornyelsen fått mye oppmerksomhet. Denne boken bidrar med perspektiver på livsmestring som favner om hele mennesket, og målet er å skape mening, livsglede og livskraft til gode og verdige liv. Perspektiver på livsmestring i skolen er aktuell for studenter og lærere innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger, samt etter- og videreutdanningskurs for lærere. Boken vil også være relevant for yrkesgrupper som jobber med barn og ungdom, f.eks. innen skole, barnehage, PPT og barnevern. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boken presenteres ny kunnskap om folkehelse og livsmestring i skolen. Antologien består av ni kapitler der forfatterne belyser tematikken fra ulike fagtradisjoner. Boken kombinerer perspektiver fra både pedagogikk og medisin, og den ser på læring og helse som en helhet. Kapitlene omhandler blant annet: Prestasjonspresset: Et individuelt eller kollektivt ansvar? Gode lærer-elev-relasjoner: En tilnærming til temaet livsmestring i skolen Relasjonell kapasitetsbygging for samskaping Hvorfor og hvordan bruke mindfulness som en tilnærming til livsmestring Mestringsmedisin: Hvordan lære å regulere stress og oppmerksomhet Friluftsliv, naturnærvær og livsmestring Hvordan lytter vi til elevstemmen? Livsmestring har gjennom fagfornyelsen fått mye oppmerksomhet. Denne boken bidrar med perspektiver på livsmestring som favner om hele mennesket, og målet er å skape mening, livsglede og livskraft til gode og verdige liv. Perspektiver på livsmestring i skolen er aktuell for studenter og lærere innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger, samt etter- og videreutdanningskurs for lærere. Boken vil også være relevant for yrkesgrupper som jobber med barn og ungdom, f.eks. innen skole, barnehage, PPT og barnevern.

    Emner: Pedagogikk

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.