Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Perspektiver på problembasert læring

    Perspektiver på problembasert læring

    Perspektiver på problembasert læring

    Perspektiver på problembasert læring

    Levering 2-6 dager

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788202212445

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2002

    Utgitt:

    2002

    Utgave:

    1

    Sider:

    245

    Vekt:

    466 gr

    Alder:

    Voksen

    Perspektiver på problembasert læring
    Cappelen akademisk
    9788202212445

    Forlagets omtale:

    Forfatterne belyser sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. De presenterer nyere forskning om læringen som finner sted, og gir eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider. En problemløsende arbeidsmåte, virkelighetsnære oppgaver, LES MER læreren som veileder og støtteperson og vekt på studentregulering av egen læring er alle kjennetegn ved problembasert læring. Det gjelder også vektleggingen av samspillet mellom arbeid i grupper og individuelle studier, forelesninger, seminarer og andre arbeidsformer. Perspektiver på problembasert læring belyser noen sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. Forfatterne presenterer nyere forskning om læringen som finner sted hos den enkelte og i gruppen. De gir også en rekke eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider, og på hvordan miljøer kan bidra til å utvikle innovative arbeidsformer der problembasert læring inngår. Forfatterne ønsker med denne boken å tilby innsikt i arbeidet med problembasert læring og å bidra til en diskusjon som kan styrke utviklingen av denne måten å organisere et studieforløp på. LES MINDRE Forlagets omtale Forfatterne belyser sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. De presenterer nyere forskning om læringen som finner sted, og gir eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider. En problemløsende arbeidsmåte, virkelighetsnære oppgaver, læreren som veileder og støtteperson og vekt på studentregulering av egen læring er alle kjennetegn ved problembasert læring. Det gjelder også vektleggingen av samspillet mellom arbeid i grupper og individuelle studier, forelesninger, seminarer og andre arbeidsformer. Perspektiver på problembasert læring belyser noen sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. Forfatterne presenterer nyere forskning om læringen som finner sted hos den enkelte og i gruppen. De gir også en rekke eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider, og på hvordan miljøer kan bidra til å utvikle innovative arbeidsformer der problembasert læring inngår. Forfatterne ønsker med denne boken å tilby innsikt i arbeidet med problembasert læring og å bidra til en diskusjon som kan styrke utviklingen av denne måten å organisere et studieforløp på.