Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Positiv læringsstøtte

Positiv læringsstøtte

Positiv læringsstøtte

Positiv læringsstøtte (hele skolen med!)

Forfatter Universitetsforl.

(Wilhelm Meek-Hansen - Forfatter)

Universitetsforl.

(Terje Ogden - Forfatter)

Universitetsforl.

(Mari-Anne Sørlie - Forfatter)

Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 7 stk. )

349,- Nå 298,-

ISBN:

9788215020525

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2014

Utgitt:

2014

Utgave:

2

Sider:

233

Vekt:

463 gr

Alder:

Voksen

Positiv læringsstøtte
Universitetsforl.
9788215020525

Forlagets omtale:

Boka gir skoler ideer og kunnskap til utvikling av en helhetlig og motivasjonsfremmende kultur for læring og utvikling. Den er skrevet for ansatte og ledere i skolen, lærerstudenter og ansatte i PP-tjenesten. Boka er basert på mer enn ti års erfaring fra arbeid med evidensbasert praksis og LES MER forskning om utvikling og implementering av en tiltaksmodell som omfatter hele skolen. Den inneholder ulike elementer og tiltak for å fremme læring og prososial atferd gjennom godt tilrettelagt læringsstøtte og samhandling i hele skolens læringsmiljø. Målsettingen er å utvikle en inkluderende sosial kultur der det er rikelig med rom for å lære, og der det er motiverende og trygt for barn og voksne å være. Hensikten er tosidig: For det første handler det om å forebygge og avhjelpe atferdsforstyrrelser og utvikling av problemer i læringsmiljøet. For det andre dreier det seg om å etablere en felles faglig praksis der skolens ansatte både tilegner seg en mestringskompetanse og bygger trygge relasjoner til elevene basert på samme verdier og forventninger. Anne Arnesen, Wilhelm Meek-Hansen, Terje Ogden og Mari-Anne Sørlie er ansatt ved Atferdssenteret, Norsk senter for studier av problematferd og innovativ praksis, Unirand. LES MINDRE Forlagets omtale Boka gir skoler ideer og kunnskap til utvikling av en helhetlig og motivasjonsfremmende kultur for læring og utvikling. Den er skrevet for ansatte og ledere i skolen, lærerstudenter og ansatte i PP-tjenesten. Boka er basert på mer enn ti års erfaring fra arbeid med evidensbasert praksis og forskning om utvikling og implementering av en tiltaksmodell som omfatter hele skolen. Den inneholder ulike elementer og tiltak for å fremme læring og prososial atferd gjennom godt tilrettelagt læringsstøtte og samhandling i hele skolens læringsmiljø. Målsettingen er å utvikle en inkluderende sosial kultur der det er rikelig med rom for å lære, og der det er motiverende og trygt for barn og voksne å være. Hensikten er tosidig: For det første handler det om å forebygge og avhjelpe atferdsforstyrrelser og utvikling av problemer i læringsmiljøet. For det andre dreier det seg om å etablere en felles faglig praksis der skolens ansatte både tilegner seg en mestringskompetanse og bygger trygge relasjoner til elevene basert på samme verdier og forventninger. Anne Arnesen, Wilhelm Meek-Hansen, Terje Ogden og Mari-Anne Sørlie er ansatt ved Atferdssenteret, Norsk senter for studier av problematferd og innovativ praksis, Unirand.

Emner: Læring Atferd

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.