Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Forfatter Caspar forl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    245,- Nå 212,-

    ISBN:

    9788290898514

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    95

    Vekt:

    243 gr

    Alder:

    Voksen

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv
    Caspar forl.
    9788290898514

    Haugenboks omtale:

    Boken anvender et relasjonelt perspektiv på læring i forbindelse med elever som viser problemadferd i skolen. Forfatteren hevder at kvaliteten på relasjonen mellom elev og lærer er vesentlig for hvor vellykket tiltak knyttet til adferden blir. Spørsmålet er i hvor stor grad læreren greier å "treffe LES MER eleven hjemme". Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken anvender et relasjonelt perspektiv på læring i forbindelse med elever som viser problemadferd i skolen. Forfatteren hevder at kvaliteten på relasjonen mellom elev og lærer er vesentlig for hvor vellykket tiltak knyttet til adferden blir. Spørsmålet er i hvor stor grad læreren greier å "treffe eleven hjemme". Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    En god relasjon er viktig i alt mellommenneskelig arbeid. Skolen er full av relasjoner mellom mennesker. Disse kan være både godt fungerende og nedbrytende. Relasjonene påvirker arbeidet i skolen, både den undervisningen og læringen som er hovedbeskjeftigelsen i skolen, men også det som hindrer at LES MER god undervisning og læring kan finne sted. I så måte er relasjonen en didaktisk faktor som må taes hensyn til i arbeidet. Et relasjonelt perspektiv på læring er tatt i bruk hos mange pedagoger allerede. Forfatteren av denne boka anvender et relasjonelt perspektiv i arbeidet med elever som sliter med sin atferd. Kvaliteten på relasjonen mellom lærer og elev i arbeidet med problematferd er vesentlig for hvor vellykket tiltaket blir. Spørsmålet blir i hvor stor grad den enkelte lærer makter å "treffe eleven hjemme". Arenaen for arbeidet befinner seg mellom pedagogen og eleven. Derfor blir det så viktig å ha fokus på relasjonen. LES MINDRE Forlagets omtale En god relasjon er viktig i alt mellommenneskelig arbeid. Skolen er full av relasjoner mellom mennesker. Disse kan være både godt fungerende og nedbrytende. Relasjonene påvirker arbeidet i skolen, både den undervisningen og læringen som er hovedbeskjeftigelsen i skolen, men også det som hindrer at god undervisning og læring kan finne sted. I så måte er relasjonen en didaktisk faktor som må taes hensyn til i arbeidet. Et relasjonelt perspektiv på læring er tatt i bruk hos mange pedagoger allerede. Forfatteren av denne boka anvender et relasjonelt perspektiv i arbeidet med elever som sliter med sin atferd. Kvaliteten på relasjonen mellom lærer og elev i arbeidet med problematferd er vesentlig for hvor vellykket tiltaket blir. Spørsmålet blir i hvor stor grad den enkelte lærer makter å "treffe eleven hjemme". Arenaen for arbeidet befinner seg mellom pedagogen og eleven. Derfor blir det så viktig å ha fokus på relasjonen.