Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv

    Forfatter Caspar forl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    245,- Nå 212,-

    ISBN:

    9788290898514

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    95

    Vekt:

    243 gr

    Alder:

    Voksen

    Problematferd i et relasjonelt perspektiv
    Caspar forl.
    9788290898514

    Haugenboks omtale:

    Boken anvender et relasjonelt perspektiv på læring i forbindelse med elever som viser problemadferd i skolen. Forfatteren hevder at kvaliteten på relasjonen mellom elev og lærer er vesentlig for hvor vellykket tiltak knyttet til adferden blir. Spørsmålet er i hvor stor grad læreren greier å "treffe LES MER eleven hjemme". Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken anvender et relasjonelt perspektiv på læring i forbindelse med elever som viser problemadferd i skolen. Forfatteren hevder at kvaliteten på relasjonen mellom elev og lærer er vesentlig for hvor vellykket tiltak knyttet til adferden blir. Spørsmålet er i hvor stor grad læreren greier å "treffe eleven hjemme". Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    En god relasjon er viktig i alt mellommenneskelig arbeid. Skolen er full av relasjoner mellom mennesker. Disse kan være både godt fungerende og nedbrytende. Relasjonene påvirker arbeidet i skolen, både den undervisningen og læringen som er hovedbeskjeftigelsen i skolen, men også det som hindrer at LES MER god undervisning og læring kan finne sted. I så måte er relasjonen en didaktisk faktor som må taes hensyn til i arbeidet. Et relasjonelt perspektiv på læring er tatt i bruk hos mange pedagoger allerede. Forfatteren av denne boka anvender et relasjonelt perspektiv i arbeidet med elever som sliter med sin atferd. Kvaliteten på relasjonen mellom lærer og elev i arbeidet med problematferd er vesentlig for hvor vellykket tiltaket blir. Spørsmålet blir i hvor stor grad den enkelte lærer makter å "treffe eleven hjemme". Arenaen for arbeidet befinner seg mellom pedagogen og eleven. Derfor blir det så viktig å ha fokus på relasjonen. LES MINDRE Forlagets omtale En god relasjon er viktig i alt mellommenneskelig arbeid. Skolen er full av relasjoner mellom mennesker. Disse kan være både godt fungerende og nedbrytende. Relasjonene påvirker arbeidet i skolen, både den undervisningen og læringen som er hovedbeskjeftigelsen i skolen, men også det som hindrer at god undervisning og læring kan finne sted. I så måte er relasjonen en didaktisk faktor som må taes hensyn til i arbeidet. Et relasjonelt perspektiv på læring er tatt i bruk hos mange pedagoger allerede. Forfatteren av denne boka anvender et relasjonelt perspektiv i arbeidet med elever som sliter med sin atferd. Kvaliteten på relasjonen mellom lærer og elev i arbeidet med problematferd er vesentlig for hvor vellykket tiltaket blir. Spørsmålet blir i hvor stor grad den enkelte lærer makter å "treffe eleven hjemme". Arenaen for arbeidet befinner seg mellom pedagogen og eleven. Derfor blir det så viktig å ha fokus på relasjonen.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.