Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Problematferd i klasserommet

    Problematferd i klasserommet

    Problematferd i klasserommet

    Problematferd i klasserommet (en lærerveiledning)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788202218126

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2002

    Utgave:

    1

    Sider:

    219

    Vekt:

    420 gr

    Alder:

    Voksen

    Problematferd i klasserommet
    Cappelen akademisk
    9788202218126

    Forlagets omtale:

    Det har vært en skolepolitisk målsetting de siste ti årene å inkludere alle elever i den vanlige skolen. Dette har ført til større fokusering på det økende antallet elever med problematferd. Samtidig har læreres syn på problematferd endret seg. De ser ikke lenger på elever med problematferd som LES MER slemme, men erkjenner at det kan være underliggende årsaker til aggressivitet, utagerende atferd og mobbing. Forfatterens hovedhensikt er å hjelpe lærere til å mestre problematferd i skolen. Forfatteren beskriver vanlig problematferd, gir råd om hvordan læreren kan observere og kartlegge den og viser hvilke behov elever med slik atferd har. Hun drøfter hvordan lærerens klasseledelse og klasseregler kan innvirke på atferden og bidra til å forebygge og minske problematferd. Elevsamtaler og samarbeid med hjem og foresatte er et viktig tema i boka. Forfatteren viser også eksempler på individuelle opplæringsplaner og gir råd om organiseringen av spesialundervisningen og hvordan skoleledelsen og instanser utenfor skolen bør trekkes inn i arbeidet med problematferd. I tillegg til disse temaene beskriver forfatteren hvordan læreren skal forholde seg til elever med medisinske diagnoser og elever som har vært utsatt for omsorgssvikt og mishandling. LES MINDRE Forlagets omtale Det har vært en skolepolitisk målsetting de siste ti årene å inkludere alle elever i den vanlige skolen. Dette har ført til større fokusering på det økende antallet elever med problematferd. Samtidig har læreres syn på problematferd endret seg. De ser ikke lenger på elever med problematferd som slemme, men erkjenner at det kan være underliggende årsaker til aggressivitet, utagerende atferd og mobbing. Forfatterens hovedhensikt er å hjelpe lærere til å mestre problematferd i skolen. Forfatteren beskriver vanlig problematferd, gir råd om hvordan læreren kan observere og kartlegge den og viser hvilke behov elever med slik atferd har. Hun drøfter hvordan lærerens klasseledelse og klasseregler kan innvirke på atferden og bidra til å forebygge og minske problematferd. Elevsamtaler og samarbeid med hjem og foresatte er et viktig tema i boka. Forfatteren viser også eksempler på individuelle opplæringsplaner og gir råd om organiseringen av spesialundervisningen og hvordan skoleledelsen og instanser utenfor skolen bør trekkes inn i arbeidet med problematferd. I tillegg til disse temaene beskriver forfatteren hvordan læreren skal forholde seg til elever med medisinske diagnoser og elever som har vært utsatt for omsorgssvikt og mishandling.