Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Profesjonelle barnesamtaler

    Profesjonelle barnesamtaler

    Profesjonelle barnesamtaler

    Profesjonelle barnesamtaler (å ta barn på alvor)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 10+ stk. )

    429,-

    ISBN:

    9788215026961

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    2

    Sider:

    344

    Vekt:

    681 gr

    Alder:

    Voksen

    Profesjonelle barnesamtaler
    Universitetsforl.
    9788215026961

    Forlagets omtale:

    Vi får kunnskap om hvordan voksnes kommunikasjonskompetanse bidrar til at barnet kan formidle kunnskap om seg selv og sin virkelighet. Det forutsetter gode måter å kommunisere med barn på. Det handler om mer enn barns rett til å bli hørt, det handler om hvordan barnet blir hørt. I denne LES MER praksisnære og forskningsbaserte boken får vi kunnskap om hvordan voksnes kommunikasjonskompetanse bidrar til at barnet kan formidle kunnskap om seg selv og sin virkelighet. Det forutsetter gode måter å kommunisere med barn på. Det handler om mer enn barns rett til å bli hørt, det handler om hvordan barnet blir hørt. Boken gir en konkret og systematisk beskrivelse av kommunikasjon med barn i profesjonelle, strukturerte situasjoner gjennom Den Dialogiske Samtalemetoden (DCM) som er utviklet for å gjennomføre profesjonelle samtaler med barn. Forfatteren viser hvordan den voksne i en dialogisk prosess kan gi barn generelt, og utsatte barn spesielt, optimale muligheter til å fortelle om erfaringer, tanker, opplevelser og synspunkter om selvopplevde hendelser, påkjenninger, overgrep, omsorgssvikt og andre traumatiske erfaringer. Den Dialogiske Samtalemetoden er særlig godt egnet for det juridiske og barnefaglige praksisfeltet, fra tilrettelagte avhør av barn og asylintervjuet, til barnevernssamtalen og samtaler med barn i pedagogiske og helsefaglige sammenhenger, der målet er å gi barn gode forutsetninger for å fortelle om vanskeligheter de opplever. Mange har også nytte av den Dialogiske Samtalemetoden i mer hverdagslige samtaler med barn. Siden førsteutgaven kom har denne samtalemetoden blitt benyttet i svært mange tjenester og avhør med gode resultater, og mange har fulgt opplæringsprogrammet. Se www.barnesamtalen.no. Andreutgaven er oppdatert med ny kunnskap og nye eksempler. Boken er godt egnet både for studenter og praktikere som gjennomfører samtaler med barn i sitt profesjonelle arbeid. LES MINDRE Forlagets omtale Vi får kunnskap om hvordan voksnes kommunikasjonskompetanse bidrar til at barnet kan formidle kunnskap om seg selv og sin virkelighet. Det forutsetter gode måter å kommunisere med barn på. Det handler om mer enn barns rett til å bli hørt, det handler om hvordan barnet blir hørt. I denne praksisnære og forskningsbaserte boken får vi kunnskap om hvordan voksnes kommunikasjonskompetanse bidrar til at barnet kan formidle kunnskap om seg selv og sin virkelighet. Det forutsetter gode måter å kommunisere med barn på. Det handler om mer enn barns rett til å bli hørt, det handler om hvordan barnet blir hørt. Boken gir en konkret og systematisk beskrivelse av kommunikasjon med barn i profesjonelle, strukturerte situasjoner gjennom Den Dialogiske Samtalemetoden (DCM) som er utviklet for å gjennomføre profesjonelle samtaler med barn. Forfatteren viser hvordan den voksne i en dialogisk prosess kan gi barn generelt, og utsatte barn spesielt, optimale muligheter til å fortelle om erfaringer, tanker, opplevelser og synspunkter om selvopplevde hendelser, påkjenninger, overgrep, omsorgssvikt og andre traumatiske erfaringer. Den Dialogiske Samtalemetoden er særlig godt egnet for det juridiske og barnefaglige praksisfeltet, fra tilrettelagte avhør av barn og asylintervjuet, til barnevernssamtalen og samtaler med barn i pedagogiske og helsefaglige sammenhenger, der målet er å gi barn gode forutsetninger for å fortelle om vanskeligheter de opplever. Mange har også nytte av den Dialogiske Samtalemetoden i mer hverdagslige samtaler med barn. Siden førsteutgaven kom har denne samtalemetoden blitt benyttet i svært mange tjenester og avhør med gode resultater, og mange har fulgt opplæringsprogrammet. Se www.barnesamtalen.no. Andreutgaven er oppdatert med ny kunnskap og nye eksempler. Boken er godt egnet både for studenter og praktikere som gjennomfører samtaler med barn i sitt profesjonelle arbeid.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.