Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Profesjonelle dialoger

    Profesjonelle dialoger

    Profesjonelle dialoger

    Profesjonelle dialoger (coaching og relasjonstenking i skolen)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Jan Georg Kristiansen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788215011509

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    183

    Vekt:

    405 gr

    Alder:

    Voksen

    Profesjonelle dialoger
    Universitetsforl.
    9788215011509

    Haugenboks omtale:

    Med denne boken ønsker forfatterne å bidra til at leseren får ideer, tanker, innsikt og oversikt, slik at hun /han kan finne sin egen stemme og vei til enda bedre lederskap. Ett kjennskap på godt lederskap, enten vi er lærere eller ledere, er evnen til å ta ansvar for å være regissører av læringspro LES MER sesser preget av dialog, handling og samhandling. Boken gir praktiske eksempler på hvordan Ullern systematisk har anvendt coaching og relasjonskompetanse i organisasjons- og personalutvikling. Har stikkord- og litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Med denne boken ønsker forfatterne å bidra til at leseren får ideer, tanker, innsikt og oversikt, slik at hun /han kan finne sin egen stemme og vei til enda bedre lederskap. Ett kjennskap på godt lederskap, enten vi er lærere eller ledere, er evnen til å ta ansvar for å være regissører av læringsprosesser preget av dialog, handling og samhandling. Boken gir praktiske eksempler på hvordan Ullern systematisk har anvendt coaching og relasjonskompetanse i organisasjons- og personalutvikling. Har stikkord- og litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Dette er den første boka som er skrevet om bruk av coaching i norsk skole. Leseren følger Ullern videregående skole i Oslo fra 2001 til 2008. Skolen går i denne perioden fra å være nedleggingstruet, ha dårlige resultater og svært lav søkning til å bli en populær og godt søkt nasjonal LES MER demonstrasjonsskole som kan vise til gode resultater gjennom systematisk endrings- og utviklingsarbeid. Et sentralt fokus er en bevisst satsing på å utvikle en kultur preget av profesjonelle dialoger i alle ledd av organisasjonen. Boka gir mange praktiske eksempler på hvordan skolen systematisk har anvendt coaching og relasjonskompetanse i organisasjons- og personalutvikling. Boka er ført i pennen av rektor/skoleleder Pål Riis ved Ullern videregående skole og coach Jan Georg Kristiansen. Evnen til å være i dialog med andre er en viktig egenskap for alle som har sitt virke i skolen. Forfatterne boka opplever at det er et stort behov for å profesjonalisere dialogkompetansen i skolen, og at det er en stor praktisk utfordring å finne egnede dialogverktøy som holder høy faglig standard og er tilpasset skolens formål. LES MINDRE Forlagets omtale Dette er den første boka som er skrevet om bruk av coaching i norsk skole. Leseren følger Ullern videregående skole i Oslo fra 2001 til 2008. Skolen går i denne perioden fra å være nedleggingstruet, ha dårlige resultater og svært lav søkning til å bli en populær og godt søkt nasjonal demonstrasjonsskole som kan vise til gode resultater gjennom systematisk endrings- og utviklingsarbeid. Et sentralt fokus er en bevisst satsing på å utvikle en kultur preget av profesjonelle dialoger i alle ledd av organisasjonen. Boka gir mange praktiske eksempler på hvordan skolen systematisk har anvendt coaching og relasjonskompetanse i organisasjons- og personalutvikling. Boka er ført i pennen av rektor/skoleleder Pål Riis ved Ullern videregående skole og coach Jan Georg Kristiansen. Evnen til å være i dialog med andre er en viktig egenskap for alle som har sitt virke i skolen. Forfatterne boka opplever at det er et stort behov for å profesjonalisere dialogkompetansen i skolen, og at det er en stor praktisk utfordring å finne egnede dialogverktøy som holder høy faglig standard og er tilpasset skolens formål.